Dramatik i huset...

Oj vilken dag! Alma och jag åkte till Coop för att Alma ville tvunget ha kroppkakor till lunch. Vilken tur att "Blekinge kroppkakan"  säljer färdig gjorda!
På eftermiddagen satt jag och drack kaffe och tittade på "Hem till gården"  Åh, den är ju helt underbar! Alma pysslade lite på sitt rum för en gångs skull.
När Henrik kom hem från jobbet så tog vi en promenad längs ån ( den är vår favorit promenad). Sally hoppade i och simmade en stund och blev som vanligt helt döv!

Den lille Dionysos var oxå med men han får inte bada än. På vägen hem så hände något förfärligt! Dionysos blev stungen av en geting i underläppen!
Jag såg först inte vad som hade hänt. Han vägrade att gå hem själv så jag bar honom. Väl hemma så såg jag att taggen satt kvar i underläppen! Jag drog ut den och såg samtidigt att han började bli påverkad av det hela. Henrik kastade sig iväg till veterinärjouren på Avelsgärde (hmm, det blir nog billigt och bra....) och som tur var "hittade" han en veterinär på plats. Dionysos var rejält svullen på underläppen..... Han fick en spruta och sen fick de åka hem igen med uppmaning om att vara uppmärksam på om han skulle bli försämrad. Usch vilken hemsk upplevelse!
Nu ska jag gå och pyssla om honom lite.

Kommentarer
Postat av: B

Hem till gården .. wow, inte ens jag har klarat av att följa den. Har gått i 25 år?

Men jag har sett Dallas x 3 så jag är också slav under lasten. Eller var iaf.

Blogga på, jag följer med förtjusning.

Kram.

2008-08-23 @ 00:20:24
Postat av: Johanna

Hej! Kul att läsa din blogg Anne. Kram Mamma

2008-08-23 @ 19:55:03
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Lina

Stackars lilla vovven!!!!!!! Tur att han mår bättre!

2008-08-24 @ 16:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0