Stegräknare

Har börjat (igen) med att aktivt bära min stegräknare. Jag har upptäkt att det är svårt att uppskatta hur långt/mycket man går på en dag.
Idag hade vi mycket att göra på jobbet. Att vara sjuksköterska innebär att man aldrig får göra en sak klart utan blir ofta avbruten för att springa iväg och göra en massa andra saker. Man lär sig snabbt vad prioritering innebär!

Hur som helst så kändes det som jag gått mycket på jobbet idag men när jag kom hem hade jag "bara" gått ca 7000 steg.
Jaha!? jag tittade på Sally och frågade henne om hon möjligen hade lust att följa med ut på en promenad! Tänk att hon alltid vill ut. Fantastiskt!
Jag fick med mig Julia ut och även den lille Dionysos som verkar vara "husockupant" hos oss.
Vi promenerade längs den underbart vackra Nättraby ån. Det är så fint så att jag nästan blir religiös!
Nja kanske inte men vackert är det där i alla fall.

När vi var själva på stigen kopplade jag loss Sally så hon skulle få springa av sig ordentligt. Vad gjorde hon då?
Jo, hon hoppad ner i ån!!! Hon älskar att simma. Det märkliga är att hon verkar tappa hörseln när hon simmar för hon bryr sig inte om nån form av inkallning. Där kan man stå och gala sig gul och blå utan att hon bryr sig det minsta!!
Efter ett tag så kom hon upp och jag kopplade henne och vi gick hem. Till min stora glädje så hade jag kommit över 10.000 steg vilket var mitt mål för dagen!
Ha! Där gav jag mig en stor klapp på axeln :-)

Kommentarer
Postat av: Lina

Du är så duktig med din stegräknare! Dock så bli jag alldeles kallsvettig när jag ser att du stiger upp så jäkla tidigt! Huuu!

2008-08-24 @ 15:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0