Tidig morgon

Idag började dagen tidigt. Alma tyckte att det var dags att stiga upp vid 05.50. Då vaknade vi alla inklusive vår husockupant Dionysos som är superkissig i samma sekund som han vaknar! Henrik rusade upp och slängde sig ut med vovven på gräsmattan.
 Ja! En ny dag har vaknat!
I ungefär 2 timmar är det världens röj innan alla har kommit iväg hemifrån. Jag ska jobba kvällen idag så jag stannar kvar i huset.
Det är så underbart skönt att glida ner i soffan med en smörgås och en kopp kaffe och njuta av lugnet!

Jag hade stora planer på att cykla på motionscykeln idag på fm men insåg att jag inte hinner med allt som jag skulle vilja göra. Tvätthögen är enorm, Dionysos behöver en lektion i uppfostran, jag ska till sjukgymnastiken och som vanligt är det "miljoner" prylar överallt som längtar till sin rätta plats...........Grrrrrrr.......
Jag statsar på minst 10.000 steg idag igen istället.

Dessutom har jag lite skolarbete som hänger över mig. Jag började på Handledarutbildningen i våras. Den ska avslutas i höst och jag har nog tappat fokus lite eftersom jag nu ser fram emot att få börja på IVA-utbildningen.
Hur är det man säger; "har man satt fan i båten får man väl ro honom i land"!!!

Såg nyss på tv:n att ett flygplan har störtat i Spanien, USCH!
Man letar efter svarta lådan för att finna svaret på varför olyckan skedde. Hade det inte varit bättre att tillverka flygplanen i samma material som svarta lådan eftersom den alltid klarar sig oskadd!?!
Världen är full av obesvarade frågor!

Kommentarer
Postat av: B

Jamen Anne - nu sitter jag här och vet inte vad du gjort resten av dagen ... ; )



Strunt i cykeln hemma, vi ses på spinningen!



kram.

2008-08-21 @ 22:14:52
Postat av: Johanna

Åååå fy, vad mycket du har å göra. Men klart det är en vane sak att ha familj. Kram lilla syster yster

2008-08-22 @ 16:42:44
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Helena

Hur orkar du!! Jag känner mig som 88år och bakåtsträvare när jag ser detta. Kram Helena

2008-08-26 @ 01:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0