lördag


Ikväll kommer Henrik hem, äntligen!

Imorse blev jag väckt kl 04.42 av mina underbara flickor, de kom in i sovrummet och lussade för mig!

Jag blev så glad att jag nästan började gråta. Det var så underbart som om det vore en dröm eller nått som bara finns på en bra film på tv:n. Åh vad ni är bäst Julia och Alma!!!!


De hade med sig en bricka med fika (det ligger pepparkakor på fatet) och ett tänt ljus.


Alma la kronan i sängen och kröp sedan ner bredvid mig och konstaterade att luciaklänningen var ju ett jättebra nattlinne! Vi sov till kl 08.00 ch hade då missat Lucia på tv men det hade ändå inte kunnat mäta sig med mina flickor imorse!

Vi har hunnit vara på simskole-avslutningen idag. Alma fick köpa sitt märke som hon har kämpat med i höst, Silver pingvinen. Nästa termin ska hon flyttas upp och få börja i Guld-pingvinen!

Det fungerade alldeles utmärkt igår med att sätta ihop Pepparkakshuset med smält socker. Inga hemska incidenter hände. Tjejerna dekorerade huset (utan tjafs)



Titta så fint det blev!
Vi har satt gelantinblad i fönsterna och placerat en ljusslinga inuti och det doftar helt underbart av jul!

Ha nu en skön kväll!


Kommentarer
Postat av: Tezzan

Hej hej!

Tack så jätte mycket för kommentaren,det lugnade mig faktiskt en hel del.. det e ganska så tufft när man inte får den sömnen som man behöver.. Jag köpte sån där NAN (tillägg) för jag var orolig för att hon inte blev mätt på min mjölk.. men på dagen verkar det som att hon blir jätte nöjd.. men som sagt på kvällen så blir hon lite orolig.. Vi har henne hos oss i sängen på natten.. vill ha henne nära mig.. iaf nu i början.. hon har ändå legat i nästan 10 månader i min mage o då känner jag inte alls för att lägga henne i en kall spjälsäng när hon ska sova.. Ska kanske prova att ge henne lite NAN på kvällen innan vi går o lägger oss..?

Tusen tack!

Bamse kram!

2008-12-14 @ 13:00:31
URL: http://tezzan82.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0