Måndag


Ja idag är det 1:a december. Jag fick helt underbara (separata) advents ljus av Anette & Bengt igår för att vi passade Nova och på bilden är det ju det första ljuset som är tänt.
OBS! Kolla till vänster på bilden, det är en liten tomta ca 5 mm hög sittandes i ett valnötsskal!

När jag kom och hämtade Alma på dagis idag så hade de vernisage av de prinsess dockor som de själva har tillverkat och denna har Alma gjort!


Det var även avtäckning av Susanne Demånes skulptur som nu pryder utemiljön på dagis! Det är bra med konst som en naturlig del i barnens miljö fast jag tycker att den ser farlig ut! Vassa kanter som barnen kan ramla och slå sig på. Det kanske behövs ett staket runt om?
Alla fröknar och barn var till dagen klädda till prinsessor och prinsar och så bjöd de på cider och salta pinnar. Tack till alla fröknar som fixar så mycket för barnen, Ni är bara bäst!


Jag har väl nämnt det i ett tidigare blogginlägg men nu kommer bilden på den urgulliga lilla granen som jag har i den lilla bilen!


Nu har vi tittat på årets första avsnitt av julkalendern. Jag kan inte riktigt säga vad jag tycker om den än.......spontant så känns den löjlig men jag har bestämt för att ge den en chans.
Alma gillar den!
Jag kan tillägga att det hör till att följa julkalendern. Det blir man aldrig för gammal för! Man ska bejaka barnet inom sig, eller hur? Mina favoriter bland julkalendrar som har varit är "Trolltider", "Pelle Svanslös" & "Mysteriet på Greveholm"
Har ni några favoriter?

Ha en skön kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Julia

GREVEHOLM!!!

2008-12-01 @ 19:40:04
URL: http://pftw.blogg.se/
Postat av: Annahoj

Men aj...kan de inte slå sig ricktigt illa på den dära skulptuern. Den ser ju lite kantig och spettsig ut. Men klart, man ska ju inte klättra i den haha

2008-12-01 @ 21:11:58
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Ninni

Sunes Jul!!!!!



Förresten, låg och var mådde skit i helgen, vaknade mitt i natten och kunde inte sova.. plötlsigt sog det mig, annef.blogg.se TA TVÅ ALVEDON! Värsta sömnmedlet ju!

2008-12-02 @ 11:00:27
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tänkte tipsa dig om några bra gratis-sidor:



Gratisbio är en sida där du ENKELT(!!) klickar på hemsidor för att samla poäng. De insamlade poängen kan du sedan byta mot antingen biobiljetter eller presentkort på 60olika affärer. Tillexempel H&M eller mio. De har dessutom flera olika tävlingar hela tiden. Ange mig (M0lle) som värvare så får du 75poäng som välkomstbonus! bli medlem här: http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=44201



http://www.gratisdator.se/Register.asp?r=545 är en sida som lanserades alldeles nyligen, så du kan bli en av de första som medlem! Här klicka du också på olika sidor och får presentkort från Siba och OnOFF. De har just nu en tävling där du kan vinna en laptop :)



http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=101049 är en sida där du också samlar poäng, och får presentkort på MakeupStore eller kicks :)



Läs mer på sidorna :)

2008-12-02 @ 11:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0