Måndag del 2


Får jag presentera Oves nya party-polare, Arne!
Han flyttade in i stengrottan tidigare ikväll.

Kan väl erkänna att hjärnan har blivit lite överhettad idag därav det plötsliga rycket att skaffa en vattengroda till akvariet, Jag passade på att fråga (i akvarieaffären) om varför vi har "små bollar" på växterna! Han tittade på mig och frågade hur länge sedan vi bytte vatten i akvariet! Och tyvärr fick jag ju erkänna att jag inte riktigt visste men att det faktiskt är min man som brukar sköta om akvariet.
Jodå när vi kom hem med nya växter och en glad groda så fick jag möta en av mina faror; stoppa ner händerna i akvariet! Jösses tänk om de anfaller???

Planen var i alla fall att göra som mannen i affären sa: tappa ur en tredjedel av vattnet och ersätt det med nytt. Hmmmm det lät inte så lockande! Jag hittade den där urtappningsmojjängen (lång slang med en slag tub längst ner) och för att få vattnet att flytta från akvariet till spannen så måste man suga i slangen med munnen Ggaahhhhh jag kan tala om att akvarievatten smakar apa!!!!
Inte undra på när man tänker på vad de gör i vattnet Bläääääääääää
Hur som helst så klarade jag mig helskinnad ur äventyret (gör inte gärna om det!) och Arne och växterna är på plats och verkar trivas så inatt blir det väl party! Räkan Ove, malen Sture och grodan Arne, Tjohooooo

Efter akvarie appertiff åt vi middag och för att fira att tentan är gjord så hade vi grönsaks dipp och satt och mös i soffan

Det var vanlig morot, gul morot, lila morot och gurka och dippa till det mmmmmm vad gott!

Förlåt lilla mamma att jag inte ringde. Jag hör av mig i morgon!
Kram

Kommentarer
Postat av: Annahoj

Åååå vilken häftig arne!

2008-12-08 @ 23:13:41
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tycker Arne ser farlig ut! Men det kanske är lika bra om han ska försvara sig mot Ove! Hoppas de får många härliga fester tillsammans! De har ju många liter gott akvarievatten och festa på!

2008-12-09 @ 12:49:26
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack! Hoppas tentan gick bra. Kram!

2008-12-09 @ 15:43:55
URL: http://llinnean.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0