Torsdag



Dagen började med att jag v ar med Alma hos distriktssköterskan för en extra synkoll. Allt gick väl bra men Alma ska få en remiss till ögonmottagningen för ytterligare en synkoll!

Idag har jag varit på skiolan och pluggat intensivt med Camilla & Marie. Trevligt som vanligt men det är som sagt tufft nu innan tentan!
Tiden springer ju iväg och plötsligt hade det gått flera timmar (tyckte väl att jag började bli hungrig) och efter vi avslutat i skolan så kastade jag mig i bilen (nu var jag verkligen ashungrig!!!) svängde förbi Mc Donalds för att köpa det godaste de har dvs chicken wrap, vad möter mig då? Jo i luckan där de lämnar ut maten står världshistoriens hemskaste människa (en snorunge, knappt torr bakom öronen)!
Hon såg jätte sur ut, tittade inte på mig, sa inte hej eller smaklig måltid utan nästan slängde ner maten till mig! Grrrrrr vad sur jag blev (kan ju kanske bero på att mitt blodsocker nu var nere i skorna och krälade!) men jag blev plötsligt överdrivet supersarkastisk och sa innan jag körde iväg: "Tusen tack, en trevlig dag till dig med"!!!!
DÅ tittade hon för första gången på mig men sa inget tillbaka utan bara blängde på mig.
Gahhh vad är det med folk igentligen???

När jag körde hem så tog jag denna bild (genom rutan i bilen!) av molnen på avstånd med solen bakom.
Visst ser det ut som en stor hemsk invasion är på väg in över oss?
Anfall ifrån rymden.......

Ja jag vet att det kanske inte är så smart att ta kort under tiden man kör!

Efter middagen åkte jag till stan för att klippa luggen. Det var jag verkligen i stort behov av, herre jösses jag såg ju inte världen omkring mig!
Ikväll har vi tänkt att (försöka) fotografera barnen och hundarna ihop till årets julkort, det kan bli hur skoj som helst!
Jag har gått och väntat på att det ska bli snö så att vi kan ta såna där härliga vinter bilder ute men det kan väl bara drömma om!
Jag önskar oss lycka till med fotograferingen!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej Anne!

Vilken mysig blogg Du har! Kul att läsa ;)

nej, Du ska nog inte fotografera när du kör bil, med tanke på att du dissade busschaufförerna som pratade i telefon vid körning.. ;)) ;))



Hoppas allt går bra i skolan o du snart får julefrid utan plugg. Må väl.

Kram kram!

2008-12-04 @ 20:01:46
Postat av: mamma

Kortet kanske påminner lite om indipenensday. Men Annars ser det rättså fint ut. Ovanliga konstraster.

2008-12-04 @ 22:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0