Du gamla du fria....


Det var det första jag hörde i morse ifrån Almas rum! Hon sjunger den minst en gång per dag....hon är en sann patriot.
Idag var det dags att vaccinera vovvarna. Jag har inte riktigt vant mig vid att ha med mig två hundar, den lilla är som en get i ett snöre dvs ingen styrsel alls och den stora har väl lite hyfs men blir lätt nervös och uppstissad i veterinärens väntrum.

Direkt innanför dörrarna finns det en våg som man gärna får använda till sina djur. Den lilla väger 3,5 kg vilket bara är bra för hon var lite underviktig när vi hämtade hem henne för 4 veckor sedan. Sally däremot har blivit tjock!!!
Hon väger 10,1 kg och det betyder att hon väger 1,4 kg för mycket. Oj, det var inte bra......det får bli bantningsfoder för henne nu samt mera motion.
Innan för dörrarna är ju väntrummet, där stod en "dam" med en jäääääätte stor skogkatt i en jääääääätte stor bur. Katten var tokförbannad och morrade det värsta han kunde. Sally och bella tyckte ju att det var kanonkul och ville gärna fram till buren som den här damen så lägligt hade ställt mitt på golvet så att det inte fanns tillräckligt med plats för mina "getter" att passera. Jag kämpade på men hon vägrade att flytta på sin "lilla älskling".
Jag tackar mig själv för att jag höll inne med mina syrliga kommentarer.....

Jag hämtade Alma tidigare från dagis idag (tack snälla dagisfröknar att hon fick mellanmål lite tidigare!)för att det var dags att ta henne till frisören.




Vem älskar inte att få gå till frisören och bli lite ompysslad?

Efter vi hade varit där så åkte vi till Coop, lika skoj som alltid....
När vi gick där och skulle välja kött så sa Alma:
Mamma, kommer det där köttet från ett lejon?
Va?! Nej, det kommer från en oxe svarade jag.
Hmm vad är en oxe sa Alma?
(Hur ska man förklarade det då?)
Jaaaaa du....(tänkte intensivt) ....det är en manlig kossa!
Alma skrattade hjärtligt och tyckte att jag var hur knasig som helst!
Men det som var ännu roligar var de människor i närheten som hade hört oss disskutera manliga kossor ha ha ha ha det bjuder vi på!

När vi sedan körde därifrån så hade månen kommit fram, den var jättestor och gul. Alma sken upp och sa då att:
Mamma , vet du varför månen är så stor just nu och hänger så långt ner?
Nej svarade jag, berätta!
Jo sa hon, det är för att Tomten ska kunna hoppa av månen och komma ner till oss! Kommer det snö så tar han med sig sina renar och är det inte snö så tar han sin gröna bil!!!!
Helt underbart!!!
Hoppas att hon kommer tro på tomten att par år till.

God Jul!

Ps har faktiskt tränat idag, 6 km på crosstrainern!

Kommentarer
Postat av: Annahoj

Hon har rätt miljötänk...Grön bil haha

2008-11-13 @ 19:49:17
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Kristina

Vilken underbar kommentar från Alma...

2008-11-14 @ 00:08:41
URL: http://tinnie.blogg.se/
Postat av: mamma

Det är lika roligt varje dag att läsa om er familj...skrattar högt och ljudligt.

Alma hon är ju bara så säker.

Bamsekram

2008-11-14 @ 10:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0