startskottet har gått för årets jul!

Ja det är faktiskt sant! Jag har idag julat på i eftermiddag!!!!
Jag tjuvstartade med fönsterputsningen tidigare i veckan så idag strök jag julgardinerna, dammade och satte upp mina ljusstakar och stjärnor i fönstren.Jag blir så glad av att få jul-fixa. Jag dricker julmust och spelar julmusik på hög volym! Åhhhhhh det är så mysigt att jag får ståpäls!

Den här stjärnan har vi haft i två år tror jag, den såg lite trist ut (i mina ögon) så jag satt och trädde i ett tunnt rött sidenband! Då blev den genast lite mer personlig!


Denna stjärna är gjord av mig själv på en halmkurs som jag gick på för hundra år sedan. Det var jäkligt mycket jobb att göra den (all halm ska ju ligga i blöt innan man kan använda den!) Det tog ett antal timmar att få den klar, så denna stjärna har en speciell plats i mitt hjärta!


Denna är ny för året. Stilig tycker jag men den står inte i fönstret utan inne i rummet på en skänk. Jag blev jättenöjd!

Alma vill ju gärna vara med och bestämma hur saker ska vara......i år ville hon absolut ha andra julgardiner än de hon brukar ha dvs de med jul-nallar på. Nej hon ville ha morfars gamla gardiner!
Jag skulle tippa på att de är sedan 70-talet. Kanske ganska coolt egentligen?!
Hon vill också ha sin "guldstjärna" i fönstret.


Närbild på gardinen!


Idag lyckades vi med konststycket att få Alma att vara med på simskolan. Hon har den senaste veckan haft lite sperationsångest men idag gick det bra.
Jag och julia var på stan och handlade present åt Cajsa som fyller år nästa vecka!
Jag passade även på att gå in på bokia för att införskaffa stift till min penna. Det blir ju en jäkla massa skrivande nu för tiden!
Jag har faktiskt haft ett litet återfall i veckan av fenomenet att hoppa över första bokstaven i alla ord när jag skriver. Skitjobbigt att rätta till!!

I kväll är det bara skräp på tv:n så det blir väl en film i stället men ingen snacks åhhhhh nej minsann! Jag har köpt hem passionsfrukt, kiwi, clementiner och banan som vi ska kalasa på!
Nu sitter jag och tittar på allt det mysiga och imorgon så fortsätter julfixandet!
Ha en go'kväll alla!

Puss o kram, julegran

Kommentarer
Postat av: Lina

Underbart! Nu kan vi jula tillammans!! Tycker Almas gardiner blev störtcoola!

Puss på dig!

2008-11-23 @ 16:34:08
URL: http://linaishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0