En torsdag helt enkelt

Idag vaknade jag kl 05.03 av att det gjorde ont ont ont i nacken/axlarna Grrrrrr
jag steg upp, tog panodil och la mig sedan på soffan för att försöka sova......tämligen kört, för då kom Alma upp! Hon var ju pigg och vaken (precis som hon alltid har varit sådär vrål tidigt om mornarna!) och började genast pladdra på om allt mellan himmel och jord, jag hummade lite med jämna mellanrum så att hon inte skulle känna sig ensam.
Precis när jag trodde att jag skulle kunna somna till en stund så kom Alma på att det minsan var dags för frukost!
Jo men visst ska du få det lilla vän!

Jag har haft sådär jäkla ont hela dagen och det är fantastiskt tröttande, men har lyckats plugga i alla fall och av en händelse så har jag pluggat smärta och smärtbehandling.
Nu vet jag att molande smärta har impulsledning via c-fibrerna och att NMDA-receptorerna har gjort så att calcium jonkanalerna har öppnat upp så att fler aktionspotentialer når hjärnan för smärtregistrering. Spännande va?
Tror ni att jag har pluggat tillräckligt för idag?
Imorgon blir det syra/bas pluggande.....

Till Almas stora glädje och Julias olycka så hade jag gjort fläskpannkaka idag till kvällsmat. Alma stoppar i sig så att hon nästan storknar......men inte Julia. Ja, det är verkligen inte lätt att tillfredställa alla här hemma!
Imorgon är det fredag igen, jösses vad tiden springer iväg!

Idag så är jag riktigt riktigt sugen på att se en BRA film. Det är ganska sällan jag ser på film och när jag väl gör det så antingen så somnar jag på soffan eller så blir jag uttråkad och går och lägger mig i halvlek. Ni anar inte hur många halva filmer jag har sett!
Det ska vara en bra film som inte är förutsägbar utan att när filmen är slut så ska man ha fått en riktig upplevelse!
Kan ni vara snälla och ge mig lite filmtips?

Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vargen med Peter Stormare, tummen upp

2008-11-27 @ 18:59:33
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Annahoj

Kan rekomendera Hancook med will smith, och Brudens bäste vän. Men hancook var där mycket fart i, och hände hela tiden saker.

2008-11-27 @ 21:15:44
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0