Kampen är påbörjad!

Som vi har städat och röjt i källaren idag och ändå känns det bara som vi har skrapat lite på ytan!
Det är helt sjukt att man kan ha så mycket skräp. Jag har hittat en hel del saker som jag verkligen har letat efter men vi oxå hittat sådant som vi trodde var slängt för länge sedan...
Jag fick en tår i ögat när jag hittade Kalles gamla koppel, det är fem år sedan nu som han gick bort.
Usch...

Dagens mattips: Koka ihop en påse "fransk potatisgratäng" mix och häll det över frysta potatisstrips ca 800 gr ( de som det är minst fett i) strö över lite riven ost och skicka in i ugnen på 200 grader i en timme. Vips en färdig och god potatisgratäng! Kanske inte det nyttigaste men snabbt och gott!
Idag hade vi fläskfilé till samt en grönsallad med balsamvinäger. Mmmmmmmmmm

Kollade på annonser idag på DSG, fann att det finns de som har avlat på en tik som bara var ett år gammal och dessutom har de tagit valpar igen direkt på nästa löp. Man blir både arg och ledsen...

Hoppla! Nu kom visst rörmokaren! Vet han inte att det är lördag kväll?
Ja ja huvudsaken är ju att han dök upp alls, vi ringde honom för 6 veckor sedan ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0