Måndag

Jaha så var det måndag igen. Alma är hemma pga att dagis har planeringsdag... jag hade tänkt mig att skriva arbetet till handledarkursen men det går inte när den arga Alma är hemma.

Hon sitter vid bordet och skapar med papper, tejp och tuschpennor. Det är ju jättebra, men jag förstår inte varför hon måste vara så arg? Ilskan riktar sig mot (just nu) en penna som inte vill som hon vill. Jag försöker hjälpa henne genom att bryta innan det stora utbrottet kommer, men det verkar inte fungera.
Ibland tänker jag "den hjärnan skulle jag vilja se in i"

Jag har cyklat idag, 2 mil som vanligt.
Till B: Jag funderar allvarligt på ditt förslag, får se om jag får ihop det denna vecka.

Idag ska jag till min fantastiska sjukgymnast. Jag har stora förhoppningar om att snart bli bättre i min axel/nacke.
Får se var jag ska göra av Alma... Aha, farmor!
Ska genast ringa!


Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0