Nej tack till Kina mat

Åh vad det var gott med kinamat när jag åt den. Jag blev mätt och nöjd. Efter ca en timme så kändes som om jag var ännumera mätt och jag började må lite lätt illa....
Julia sa oxå efter en en stund att hon mådde konstigt.
Det smakade frityr och syrligt i munnen hela kvällen ööööhhhhrrr vad äckligt!

Efter ha legat på soffan hela kvällen och tittat på underbara "Svensson Svennson" och därefter "Lånta fjädrar" (revy med bla Robert Gustavsson & Susanne Reuter som var kanonrolig) så gick jag och la mig. Maten tryckte fortfarande upp i svalget, jag kände mig kräkfärdig men somnade efter en stund.

Inatt har jag haft jobbiga mardrömmar, jag var i Asien någonstans (kopplingen till kinamaten) och blev tvingad att röka opium (!) de skar ut inälvorna medan de stackarna fortfarande levde och utförde konstiga ritualer.....

NEJ! Nu får det verkligen dröja innan jag ger mig på kinamat igen!
Om jag ens skulle yppa något om en längtan efter Kinamat så för jösse namn hejda mig!!!!

Som om det inte räckte med det så utsattes jag för en stor skräck igår kväll medan jag låg på soffan och mådde pyton. Plötsligt hör jag att det klampar med stora fötter (ja jag upplevde det så!) och så ser jag den!
Den var jättestor, som en mattallrik ungefär. En MEGA spindel trängde sig på i min trygga värld.
Henrik låg och sov på soffan men jag var tvungen att väcka honom så han kunde slå ihjäl den! 

Jag kan inte dela mitt hem med otäcka insekter.
Nu ska jag äta frukost och läsa reklamen så får vi se vad denna dag har att bjuda på!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh vad jag blir sugen på kinamat! Men skulle lätt klara mig utan inälver och opium! Haha! Du är för rolig! Förstår att spindlen fick en snabb avrättning! Måste ändå påminna dig om att du har småkryp som Ove hemma! Usch och fy!

Kram kram kram

2008-09-14 @ 15:55:07
Postat av: Almas fröken Therese

Jag kommer att gå in fler gånger Anne! Tack för att du piggade upp mig. Jag har haft en lång svampdag med en underbar middag på köpet, men nu är man mör. Har gått igenom dina inlägg och har ett brett leende klistrat i ansiktet. Du är bara för rolig! Framför allt dina avslut om män! Ha ha

2008-09-14 @ 18:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0