Prickig

Alma är prickig! Inte jättemycket än men det ser ut som att det kommer vara dubbelt så många imorgon bitti. Hon har redan en del som kliar och ca 38,5 i temp....
Märkligt fenomen med feber hos barn om man jämför med vuxna. Hade jag haft 38,5 i temp hade jag ju definitivt haft en nära döden upplevelse och legat och yrat i sängen med en våt handuk på pannan!
Alma däremot joddlar omkring och är inte mycket påverkad, möjligen något glasartad i blicken (ungefär sådär som en annan är när man har druckit en flaska vin!) och har lite rosor på kinderna.

I eftermiddag kom svärmor & svärfar med en blomma till mig och två små söta ljus till Alma! Tusen tack för det!

När Henrik kommit hem från jobbet åkte jag och Julia till team sportia för att köpa ett par rediga skor till henne som hon ska ha när hon spelar innebandy.
Det är ju en hel vetenskap med skor nu för tiden (nu känner jag mig mossig!) det fanns en hel vägg med bara innegympaskor!
Det finns heldämpade, halvdämpade, dämpade fram, dämpade bak, gelsula, inbyggd vridsula och med extra ventilation.

Ok nu blev det svårt! Det där klarar man ju inta av själv. Vi haffade en människa som såg ut som en expedit (vilken tur att han faktiskt var det!) och han kunde detta med skor eftersom han själv var aktiv innebandy spelare (aha, dubbel tur alltså!)
Han plockade fam en sko som heter Asics (aldrig hört talas om) och den hade alla dessa finesser och passade alldeles utmärkt på Julia!
Så efter ett rejält testpass (Julia sprang runt med skorna på i affären) så lämnade vi team sportia med ett par skor samt två paket strumpor och blev på kuppen 900 kr fattigare!
Men det är hon värd vår lilla prinsessa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0