Händelserik eftermiddag och grillpremiär!

Eftersimskolan så skulle ju Alma på "tjuv och polis" kalas.Så här tjusig blev hon

På huvudet har hon en helt äkta "befälshatt" ifrån sovjetunionen (när landet hette så).

När hon var där så åkte vi till Elgiganten och köpte en torktumlare. Vi hystade in den i bilen och körde hem. Eftersom både tvättmaskin och torktumlare är kopplade till samma brytare i tvättstugan så kunde vi inte få den på plats och börja använda den förrän en elektriker hade kopplat in den åt oss.

Henrik ringde till den elektriker som brukar komma och hjälpa oss och......tada!
En halvtimme senare kom han hem till oss och kopplade in den!

Av en händelse så hade jag tvätt i tvättmaskinen så de var bara att lägga in tvättan i torktumlaren och provköra den direkt. Wow alltså!
Så tyst den är om man jämför med den gamla maskinen. Dessutom finns det massor av olika program så jag får nog sätta mig och läsa bruksanvisningen. Tvätten torkade på ett kick och då kom nästa överraskning....när tvätten var torr och jag öppnade den så lyste det en lampa! Jo jag vet...I-lands lyx men så himla bra med lampa i ;)
(vi har ju så dåligt lyse i tvättstugan. Vi har faktiskt lampa i diskmaskinen också!)

Idag är mannen min bästa vardagshjälten som såg till att få hem en ny torktumlare OCH en elektriker som kunde hjälpa oss.
Därefter så var det äntligen dags för grillpremiär! Men jösses så gott!
Jag är lite kinkig och gillar bäst kyckling medan de andra är mer för "riktigt" kött. Till det hade vi sallad och de andra hade potatisklyftor.
Åh vad det smakar sommar ;)

Som vanligt så är det mannen som sköter grillningen, och det gör han med bravur!
(det är ju i och för sig lite märkligt för han lagar alldrig mat inomhus med samma goda resultat)
:O

Alma sitter och äter sitt lördagsgodis - jordgubbar!
(importerade och svindyra men ack så mycket nyttigare än godis)

Imorgon tänker jag hoppa över vägningen, känner på mig att det inte kommer att vara något minus ändå....

Glöm nu inte Robinsson ikväll!
Kram till alla mina kära bloglovers ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

AHA!!!!! Tänk om Alma blir polis på riktigt som farfar;-)

Underbar dag ni haft.

Kram Mamma o Taxifar

2009-04-18 @ 18:51:25
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0