Påskafton och äggmålning!

En viktig tradition i vårt hus är att måla ägg som sen ska ätas. Men innan man får äta äggen så ska man tävla i "äggapickning"

Det går till på följande vis att man sitter mitt emot varandra två och två och så ska man på given signal knocka ihop äggen mot varandra och se vilkens ägg som går sönder som då förlorar. Den som har mött alla och då har sitt ägg kvar och framför allt är helt har vunnit.
mannen vann i första ronden och Julia vann andra ronden :)
Sen får man äta sina ägg! Jag skulle vilja påstå att påsken är en riktig GI-höjdare. Bra mat alltså!
Vill passa på att tacka lilla mamma för de goda havrebollarna (ja jag fuskade och tog en halv!) De var goda. Skickar oxå en kram till Morfar, vi tänker på dig!
Kram kram

Kommentarer
Postat av: ♥ MammaRussin

tchhhh... jag har frossat i smågodis!!!



MEN .. det var ett beslut jag funderade länge på.. så det var inte någon hets ätning i smyg inte..:) men jag slängde det som var kvar och nu får det vara bra med godis på flera veckor igen..:)



KRAM

2009-04-11 @ 19:04:42
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0