SOS

Vaknade i morse kl 04.57 av ett illvrål -MAMMA!!!!!!!
Shit vad jobbigt det är att fara upp från sovandes till stående på 1 sekund....Alma stod nerkissad på toagolvet och grät. Jaha så var man vaken! Intressant sätt att börja dagen på...
Jag for till HIA och har haft en helt ok dag där fram till vid 13.00. Jag ringde till mannen då för att kolla hur det var med honom.

Nu kommer bakgrunden till det som ledde till denna eftermiddag:
För 1 1/2 vecka sedan så kämpade vi med att få ner vår jättehemska stora taggbuske. Jag rev mig mest på armarna men Henrik tog i rejält med händerna och stack sig naturligtvis (mer en gång) i höger pekfinger. Allteftersom dagarna har gått så har det bultat mer och mer i fingret....aj aj aj aj. Jag sa till honom att söka till vårdcentralen idag. Jo det gjorde han. Den första doktorn var lite osäker och kallade in den andra doktorn som då tyckte att en tredje doktor (ortoped) skulle kika på det.

Nu kommer fortsättningen:
Henrik svarade i telefonen sittandes på akuten! Jaha, va nu då undrade jag. Eftersom jag ändå var på sjukhuset så gick jag ner till akuten. Vid 15.00 fick han träffa ortopeden som tyckte att man skulle kika på fingret med ultraljud för att se om det möjligen satt någon bit av taggen kvar. Jag lämnade honom där eftersom jag var tvungen att åka och hämta Alma. Klockan 16.30 hade han varit på röntgen och jodå det fanns tydligen något kvar i fingret...men han skulle vänta på att få prata med doktorn igen....
Nu är klockan snart halv sju och han är inte hemma än!!!
Hmmmm, kanske dags att börja efterlysa honom!

Jag ska till HIA igen imorgon, ja dvs om jag har hittat maken innan dess ;)

Ha det bäst!
Kram


Kommentarer
Postat av: maria iva ohlsson

vad jag vet är det lätt att virra bort sig på denna trånga, röriga trista opraktiska akutmottagning så en efterlysning är nog inte helt fel....kanske får han poliseskort hem;) hoppas allt är väl sista dagen imon eller? skönt! kram på er och hoppas han har pekfinget kvar vid hemkomst.

2009-04-15 @ 19:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0