En ganska vanlig tisdag!

Började dagen med ett riktigt "I-lands problem", jag stoppade in fingret emellan plattorna på den riktigt varma platt-tången grrrrr jag har haft skönare upplevelser om man säger så!
Alma var överlycklig när hon vaknade och såg att tandfen hade lämnat henne en guldpeng under kudden! Hon funderade ett tag och sa sen att: mamma, jag kommer ju bli rik eftersom jag ska tappa många tänder!!!

Idag har jag varit med Alma hos en ortoptist för att göra en lite nogrannare synundersökning på Alma. Det finns en liten möjlighet att hon kommer att få glasögon senare i vår. Vi får bättre besked nästa gång vi ska dit (ska träffa en ögonläkare då) men Alma verkar inte bry sig. Det är ju skönt!

Jag har suttit med mina tråkiga artiklar hela eftermiddagen...... usch nog om det.

Bella har varit hur jobbig som helst idag! Jag har mina misstankar om att hon tycker att det kliar i munnen eftersom hon ska tappa sina tänder. Man kan säga att hon har varit i gång på 200% hela dagen........Exempelvis har hon krafsat jord ur en av mina blomkrukor som står i fönsterkarmen, gnagt på en köksstol och tjuvat en strumpa av Alma......
Nu sover hon tack och lov!


Här i Karlskrona har vi fått se solen idag oxå! Vilken lyx, och vad pigg man blir! Härligt.
Missa nu inte att "24" börjar en ny säsong ikväll med en inledande film på 2 timmar, tv400 sänder detta kl 20.00!


Ha en skön kväll!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0