Polis dramatik!!!!

Nu har det hänt, jag blev tagen av polisen i morse!!!


Jösses jag trodde att jag skulle pinka ner mig så rädd jag blev. Jag hade varit och solat vid halv tio i morse och när jag var på väg hem så stod de plötsligt bara där mitt i vägen! plötsligt så visste jag inte var varken blinkers eller gas satt utan började vifta med torkarbladen och tvärnita samtidigt. Gahhh varför drabbar detta mig?
Jag försökte se så oberörd ut som möjligt när jag hissade ner rutan. -Körkort och nykterhetskontroll sa polisen.
Jaha fick jag fram, ska bara hitta min plånbok, den ligger visst under sätet sa jag samtidigt som jag försökte krångla fram den (kryllade ihop mig till en ostbåge och försökte pilla fram den under sätet men utan någon större framgång)

Ojdå sa jag, jag tror nog att jag får kliva ur bilen om jag ska få fram den!!!!
(O nej vad säger jag? Tänk om han tror att jag anspelar på något snuskigt?) äääääähhhhhhhh.... jag menar plånboken säger jag då!

Tänk om hela min hjärna är inkopplad någongång innan min mun öppnar sig......
Plånboken hittade jag till slut och sen fick jag blåsa, allt v ar ok!
Äntligen fick jag på darrande hjul åka hem! Jag kanske måste söka hjälp för min polis rädsla, eller???

När jag (äntligen) kom hem så satte jag och Alma igång att göra semlor. Mmmmmm vad gott det är!


Alma gjorde egna bullar som hon ska ha på kompisklubben fika på torsdag.

Svärmor och svärfar fick smaka på de nygjorda semlorna.

Imorgon börjar min praktik på IVA i karlskrona kl 07.00. Det ska bli kul men samtidigt lite läskigt. Tänk att jag ska bli IVA-sjuksköterska.
Ett stort ansvar och jag ska göra mitt allra bästa för att lära mig så mycket som det bara är möjligt av de duktiga sköterskorna som jobbar där.

 

Har pratat en lång stund med Anette ikväll, hon är så snäll och go'! Pratade om allt mellan himmel och jord men mest om våra underbara hundar.

Nu är det dags och packa ihop allt inför en ny vecka!
Ha en skön kväll alla!

 

 


Kommentarer
Postat av: sara

jizzez!!

Fy fan vilken respekt dom lockar fram hos en - trots att man inte har ngt att dölja!

Du skriver jätteroligt!

skoj läsa om "vanliga" händelser som förvandlas till rena dårskapen!

Dom små detaljerna som efteråt e galet uppskattade efteråt när man fått lite perspektiv på saken!

Skönt å läsa att ni kunde mumsa på semlor sen iaf!

Puss å kram

2009-02-01 @ 20:51:46
URL: http://bemoddesson.blogg.se/
Postat av: Annahoj

Ja det verkar ju som om du får en liten panikatack av att se dom. Poiser står ju för en bestämmande akoritet. ler du får försöka "avbeväpna" problemet så det inte är så skrämmande. haha

2009-02-01 @ 23:10:00
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Är bara snabbt inne med en härlig Måndags kram!!



Önskar Dig en underbar vecka!!



Massor av kramar!!!

2009-02-02 @ 11:09:34
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: Lina

Håller med dig! Jag svimmade nästan sist jag blev stoppad! Såg mig själv i fängelse! Men de var så söta de små poliserna! Hur lyckades du få en bild på pistolpolisen? Frågade du om det?

När får jag en semla?

Lycka till på praktiken!

Kram

2009-02-02 @ 14:55:17
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: Catriin

hahah !! känner precis likadant för poliser.. hmm.. går det att bota ?



önskar dig och de dina en fortsatt trevlig kväll

2009-02-02 @ 18:01:50
URL: http://catriin.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

oj fler än jag som babblar på i polisers närvaro.. haha.. ändå så är flera av mina vänner poliser..



vilka fina bullar dottern bakat... :)



allt väl ??



kram

2009-02-02 @ 19:07:32
URL: http://enburkrussin.blogg.se/
Postat av: Annahoj

såå nybloggad! ler antar att du väntat

2009-02-02 @ 20:50:05
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0