Premiär!

Idag har vi jobbat hårt hela dagen, vi har knappt hunnit äta lunch. Henrik har satt upp Julias taklampa samt hennes tre rullgardiner (mörkläggning) därefter så bar vi ner hennes resårmadrass (en "hästen" säng som väger bly och den skulle vi konka ner för vår idiotsmala källartrappa!) och satte sedan ben på den .

Så här såg det ut före!


   

Tadaaa!
   

Som ni säkert ser så saknas det en "vinkel" på korten men där kommer det att stå ett skrivbord (som inte har blivit ihopsatt pga av att det saknas lite skruvar) så bilder kommer därför senare i veckan!
Julias gamla sängstomme har vi flyttat in på Almas rum! Men innan det var vi ju tvugna att montera ner Almas säng, den ska vi sälja på blocket hade vi tänkt.
Någon som är intresserad?

(Det finns ett utdragbart skrivbord/skiva som hör till, men den är inte med på bilden, ska annars vara monterad vi huvudändan på sängen!)

Almas rum såg som vanligt ut som ett slagfält, så där har jag städat och fejjat, det tar sin lilla tid.... men när det väl var klart så blev det så fint!
 
Jag har dessutom planterat om en del blommor och gjort ett storkok av risotto som vi ska ha till middag ikväll. Puh......Jag är verkligen helt slut.
Som om inte det räckte så har man ju alltid en välfylld tvättkorg, ggrrrrrr.....

Eftersom det är fastlagssöndagen idag så kunde jag inte låta bli att fixa ihop semlor till kaffet i eftermiddag.

Yummi vad gott! När vi hade fikat klart så stod det en semla kvar på brickan (tänkte ställa den i kylen för senare behov!) när vi bara vände ryggen åt ett kort ögonblick så var det en viss Bella som tjuvade den och svalde den på tre röda sekunder !!! Gahhhh jag blir galen på den hunden! Hon är verkligen allt som Sally inte är.

I natt blir det alltså premiär för Julia att sova i sitt nya rum så jag önskar henne en extra god natt!

Ha en skön kväll alla!
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

WOOOW! Vilket fint rum det blev, önskar Julia riktigt lycka till med nya rummet;-)

Sov gott i det nya rummet (och du)GLÖM inte att räkna fönstren innan du somnar???

Kram Mormor

2009-02-22 @ 18:00:06
Postat av: MammaRussin

gud så snyggt rum hon fått..:) jättefint.. Rigtigt snygg grön färg!!



och lilltjejens rum var mycket fint det med... Riktigt "tjejigt" precis som det ska vara..;)



men kära nån som du har hunnit med idag... låt tvätten stå och gosa ner dig i soffan nu..;)



kramkram

2009-02-22 @ 18:17:30
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej! :) Du går in i din stilmall, och scrollar ner tills du hittar avsnittet /* Post's body text */



där under hittar du en kodrad som ser ut såhär;

color: #6d6d6d;



Ändra siffrorna mellan # och ; till 000000

alltså såhär;



color: #000000;



Hoppas du förstod =)

2009-02-22 @ 20:14:11
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: Annahoj

wooow vad snyggt rummer blev. Det ser ju ricktigt vuxet ut ju. Kram

2009-02-22 @ 22:58:05
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: Lina

Åhh vad fint det blev!! Blir tårögd och minns tillbaka då jag var lika gammal som Julia och fick flytta in i mitt nya rum som blev precis som jag ville ha det!!

Och Almas rum är med jättefint!!

Ditt lilla energikraftverk!! Tycker minsann att du kan komma hem och tvätta min tvätt med efter att du klarat av dig egen!!

Stor söndagskram!!!!

2009-02-23 @ 00:01:18
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: Annahoj

Nu har jag uppdaterat min blogg, och bilder på helgen/kvällen. God läsning

2009-02-23 @ 01:56:36
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: hemlis ha ha h ah

tror du känner henne som har denna blogg ha h ha

2009-02-23 @ 02:23:02
URL: http://thislalady.blogg.se/
Postat av: Fay, Nel & Kel

Hej Anne och tack för din kommentar! Ja, men då var vi ju grannar innan, bodde ju på samma gata! Nu har jag flyttat några kvarter! Kram Fanny

2009-02-23 @ 09:15:26
URL: http://sleipnerswhip.blogg.se/
Postat av: sara

oj oj oj, det var en total makeover =)

home edition!

gjort ni bra!

kul för Julia med kan jag tänka, ett rum i källaren var allas dröm där hemma när vi bodde trångt, nu kanske inte ni gör det annars, men det e nog den där "ha ngt alldeles eget"-känslan som gör att källaren lockar många när man e ung å bor hemma =) ha ha fråga mig, jag vill ännu haha borde skämmas som bor hemma ännu haha



ps. yummiga bullar du! vill me ha =) hihi

2009-02-24 @ 22:38:36
URL: http://bemoddesson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej på er i kalla norden. Vad fint rummet blev! Förstår att ni är nöjda, inte minst Julia. Ha det så bra allihopa.

Varma kramar

från oss Down Under

2009-02-26 @ 08:49:51
Postat av: Fototrixaren

Hoppa du får en trevlig torsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg

2009-02-26 @ 08:52:14
URL: http://fototrix.blogg.se/
Postat av: Mia

Så fint rummet blev. Jag hoppas Julia trivs där nere i källaren.

Kram

2009-03-01 @ 21:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0