Söndag 8/2

Söndag igen, vilken lång vecka det har varit!
Igår var det full rulle hela dagen, simskola på morgonen och sedan hem och käka lunch. Julia behövde hjälp med håret, 80-tals våffling! Hon skulle ju iväg på 80-tals fest på kvällen.
Det festliga i samanhanget att jag använde en orginal våffeltång a la 1986! Tur att man är samlare (?). Jag hade faktisk sparat mina "jättefina" grönprickiga byxor som jag hade på mig på skolavslutningen i årskurs 6. Julia hade de på sig tillsammans med en skjorta (som jag oxå på allvar har haft på mig ute bland folk) som jag köpte 1987 på Sjöbo marknad. Så här fin blev Julia igår!


Senare på dagen så kom Marie, Tobbe och Isak. Vi bjöd på mat och tittade på melodifestivalen. Vi passade även på att be veterinären (Marie) om manikyr på våra hundar, oj så tjusigt det blev!
Jag lyckas aldrig få det lika snyggt som när Marie har gjort det. Tusen tack för hjälpen!

Melodifestivalen brukar jag vanligtvis älska men igår var det verkligen bedrövligt! Inga bra låtar ( Emilia var ganska ok) men annars var det inte alls bra. Jag som verkligen är en schlager nörd har ju sett fram emot detta ända sen förra året men blev riktigt besviken........nu hoppas jag att nästa lördag blir bättre!

Alma har äntligen fått upp ögonen för LEGO-lådan med tjej-legot som Julia fick när hon var liten. Det är hur mycket prylar som helst i lådan och nu har vi med gemensamma krafter lyckats påbörja uppbyggnaden en del av alla "scener". 
 
Jodå, tungan rätt i mun!

Imorse hittade jag Bella sovandes i .............soffan. Där får inte vara men det struntade väl hon i!

Börjar bli ganska trött på hennes upptåg nu........

Henrik är i källare och bygger fönsterfoder! Nu är det inte så långt kvar innan rummet åt Julia är färdigt! Det bankar och låter, luktar färg och lacknafta med jämna mellanrum men snart är vi i mål!
Nu ska jag gå och göra ......ingenting!
Ha det bra alla!
Kram

Kommentarer
Postat av: sara

vikkket härligt inlägg,

fick en glimt av din familj å allt som händer hit å dit =)

Så söööt å fiin som din dotter blev, så såg jag ut när mamma skulle "fixa" till mig inför mitt allra första discotek. typ i årskurs två eller nåt. Men hon gjorde det på allvar! ha ha

låter som du haft en skön helg - å än e den inte över =)

typsjutimmar och sjutton minuter kvar eller nåt =)

kramiz =)=)=)=)

2009-02-08 @ 16:37:29
URL: http://bemoddesson.blogg.se/
Postat av: sara

hejsan! jo dom danserna e rätt lustiga men rooliga! det kanske blev lite konstigt beskrivet - men visst bor ja hemma fast var å hälsade på tjejerna på internatet =)

2009-02-08 @ 18:27:28
URL: http://bemoddesson.blogg.se/
Postat av: Annahoj

Vad fin julia blev. jag bara ler då jag ser de gröna byxorna haha

2009-02-09 @ 18:51:54
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: MammaRussin

men .. är det julia på fotot?? eller är det du på 80 talet?? haha..



i love 80 talet... skulle gärna ha det igen för en vecka eller så..:)

2009-02-10 @ 08:23:12
URL: http://enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0