Förbannade dag!

Ingen bra dag idag.
Ok dagen började bra, jag åt frukost och fixade håret (både med platttången och min underbara "volume master") det blev jättefint. Sen var det stopp!
Jag var helt och hållet inställd på våri luften idag så jag tog min vita ganska tunna vårjacka och ístället för mina älskade walking skor så blev det "fin skorna".Bad choice!

Vi studerande träffades vid "Rosenbom" i morse utanför marinbasen och skulle där få föreläsning om HBO = Hyperbar oxygenbehandling i tryck-kammaren.
Därefter skulle vi gå en liten promenad (till en annan liten ö inne på området) och det var verkligen svinkallt och det duggregnade. Jag frös, fick ont i fötterna (jäkla promenadskor) och efter 2 minuter såg jag ut som en tok i håret Gahhhhhhhh
Det tog 20 minuter att gå dit. Denna information kanske man kunde fått innan så att man hade kunnat klä sig därefter! Jodå, det var 20 minuter åt andra hållet oxå......

Tiden sprang iväg och vi skulle försöka hinna med att kasta något i magen innan eftermiddagens föreläsning så jag och Marie stannade till och köpte varsen sallad för att ta med oss till skolan. Jag kände mig lite eländig och frusen och kanske inte helt klar i knoppen så innan jag hoppar in i bilen (skulle bara ta av mig jackan) så lägger jag min plånbok på taket och åker iväg!!!!! (fast det märker ju inte jag riktigt än...)

Ja ja vi åt och sen började föreläsningen i "hypotermibehandling efter hjärtstopp", jag satte telefonen på ljudlöst och efter ca en timme så ringer det i mobilen (jag kunde inte svara utan ignorerar det hela) och tänker inte mer på det. Inte förrän jag kommer ut i bilen och inser att plånboken är borta! Hjälp! Tänkte då att jag nog glömt den på salladsbaren, och funderar på att åka dit och kolla. Kommer då plötsligt på att det ringt innan och visst fanns det ett meddelande på mobilsvaret. -"hej mitt namn är Maria xxxx på polisen i Karlskrona. Vi har din plånbok här så du kan komma och hämta den idag"
Åh vad glad jag blev att den var där så ingen annan hade snott den som jag först trodde. Hur som helst så åkte jag dit och hämtade upp den. Skönt!
Helt uppjagad så körde jag iväg och hämtade Alma på dagis, handlade lite och sen hem. Som alltid är det jag som lagar middag. Idag blev det Kycklinggryta med Nudlar (jag åt glas-nudlar istället!).
Under tiden jag lagade mat så lyckades jag hälla ut en del av kokosmjölken på diskbänken och bränna mig på grytan. Gahhhhhh jag orkar inte mer idag......

Mannen och Alma for iväg för att titta på landslaget när de tränar i arenan, äntligen lite lugn och ro tänkte jag. Satte mig i soffan med lite nötter att knappra på, tänkte verkligen sitta där och njuta med min lilla dator i knät............
Satatn!!!!!
Just ikväll fungarear inte det trådlösa nätverket och den ende som vet hur det fungerar är på hockey.
Sitter nu vid den stora sega datorn..................
Kanske borde gå och lägga mig istället?

Ha det bra!
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch vad jag tycker synd om dej Anne, vilken panik-känsla du måste känna efter att ha förlorat plånboken.Skönt det löste sej.Kram Mamma

2009-03-30 @ 20:13:22
Postat av: MammaRussin

oj.. det lät inte som du haft en lugn och skön dag precis.. hoppas det blir en bättre dag imorgon..:)

KRAMKRAM

2009-03-30 @ 21:50:09
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack för hjälpen med förklädet, i morgon är en ny dag! Kram! Tessan

2009-03-30 @ 22:18:24
URL: http://thebom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0