GI - första dagen!

Direkt när jag vaknade i morse så visste jag att det var något speciellt som skulle ske! GI-start!!!
Lite spännande och nervöst. Jag for upp och hade gjort upp en plan om vad jag skulle äta, det blev 2 st finn crisp (såna där stenhårda fiber plattor!) med bregott, ost, rostbiff och paprika. Jag tog även en bit brieost som en liten avslutning på frukosten och höll då på att kräkas! Usch....det var ingen vidare upplevelse.
När det var dags för mellanmål så gjorde jag keso plättar med kanel i - det var gott!

Därefter åkte vi till stan med Alma (simskola) Hon har faktiskt tagit flera märken! Nu har hon klarat av guld pingvinen, silver fisken, guldfisken och på börjat på järnmärket!!! Hon kommer troligtvis att bli uppflyttad till nästa grupp snart.

Efter simskolan åkte vi till farmor och farfar för att lämna av Alma där, hon ska ju sova över där inatt. När vi kom dit där så var det egentligen dags för mig att äta lunch, men jag hade med mig proteinpulver så att jag kunde fixa till en liten drink istället för den fika av en massa hemska kolhydrater som erbjöds. Men så fruktansvärt illa proteindrinken smakade :mad:
Det var rent bedrövligt illa! Fanken, det var andra bakslaget denna första GI dag.
Ja ja......när vi körde hem så åkte vi in om MAX för att få i oss lite "snabb" mat.
Där fick vi lång näsa! Det tog totalt 40 minuter att få med sig lite mat därifrån. Förfärligt eller hur?

Julia ska sova över hos bästisen inatt så jag och maken hade en underbar middag på tu man hand, hur trevlig som helst och såååååååå gott!

Det blev fläskfilé, gratinerade broccoli med ost och creme fraiche och rårivna morötter, och så delade vi på en flaska vin (kanske inte det bästa när man håller på med GI, men jag dricker bara vin en gång i halvåret!)  Nice ;)
Jag blev lite överraskad över att jag faktiskt inte orkade äta upp...

Annars tycker jag att dagen har gått bra förutom att jag har känt mig lite yr och haft huvudvärk. Tilläggas ska att jag normalt sätt är mycket känslig för svängningar av blodsockret så dagen blev nog en prövning. Jag har inte varit hungrig tack och lov!
Men jag har en känsla av att det jag gör är så förbjudet. Jätte konstigt, men jag är rädd att jag gör något fel, att jag har missuppfattat hela konkarongen! Är det någon som förstår mitt osammanhängande svammel???

Dagens detalj är dessa två prydnader som jag fick av min make på min första födelsedag tillsammans♥

Normalt sett så står de i fönstret ut mot gatan!

Nu är det absolut dax att titta på melodifestivalen!
Stor kram till alla!

Kommentarer
Postat av: MammaRussin

bravo.. vad du är duktig..:)

ont i huvudet , yrrslig och illamående och trött.. det kommer du vara ett par dagar nu .. medans kroppen tömmer sig på kolhydraterna.. om jag fattar gi rätt..:) det är sedan fettförbränningen kommer igång.. Men du .. om du kör den såkallade "Rivstarten" då ska man inte äta finncrisp ett tips bara.. rivstarten kör man 2 veckor till en månad beroende på hur mycket man vill gå ner.. under rivstarten går man ner mellan 1-4 kilo i veckan..:) nice va!! Jag är inne på mig tredje vecka.. sedan kan man börja med lite fullkornspasta och mörkt fullkornsbröd igen..:) min mage längtar efter lite fibrer.. ;)

jag är också rädd att jag gör fel hela tiden, för det känns ju inte som man bantar ju..

jag sa till gubben förut att jag skulle inte ens bli sugen på en pizza om han åt en... haha.. bra va!!



men du är såååå bra gumman!! kramkram

2009-03-14 @ 22:34:34
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0