Hypoglykemi

Idag har varit en jobbig och slitsam dag med mitt GI. Jag har inte varit hungrig i magen men i huvudet! Så jobbigt...Glykogenolysen är i full gång och idag har mitt katabola tillstånd startat upp. Jag har svettats, haft ont i huvudet, yrslig och haft hjärtklappning dvs jag har haft ett mycket lågt blodsocker och om jag skulle åka till jobbet och ta en blodgas så skulle den nog visa på ett för lågt pH av alla ketonkroppar (det skulle inte förvåna mig om jag luktar aceton i munnen oxå!)

Vi äger ju ingen personvåg men Maria var gullig och lät mig komma och väga mig...inget roligt resultat :(
Men förhoppningsvis kan det bli bättre (har även mätt mig med måttbandet, lika tragiskt det!)

Jag tycker att jag har fått ihop det bra med maten idag, Tack mammarussin för dina värdefulla tips!

Dock var jag tvungen att ta en tesked sötningsmedel (aspartam, GI = 0) i min proteindrink idag för att förhinda att spy upp den.
Lunchen blev rester från gårdagen och kvällsmaten blev baconinlindad kycklingfilé med ostgratinerad zuccini, Yummi!


Vi har varit på valpkurs med lilla Bella idag. Det gick faktiskt mycket bättre än vad vi hade förväntat oss :)
Hon var inte värst i gruppen som jag trodde att hon skulle vara utan det finns ett gott hopp om att detta kommer vi fixa!
Alma har varit på kalas hos Theo och Julia har kommit hem från övernattningen hos bästisen så nu är allt som vanligt igen! Skönt! Mannen håller på i källaren och det blir sååååååå fiiiiiint. Idén med att måla lister och trappräcke svart blev så coolt. Bilder kommer när allt är klart!

Dagens detalj är en söt liten tavla ca 10x20 cm, som jag och mannen köpte när vi var iväg på vår första romantiska semester på tu man hand på Bornholm år 2000. Åh vilka minnen......


Nu borde jag färga håret, men jag orkar faktiskt inte...
Ha en skön kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Älskade vän! Hade du väntat dig ett viktras på 1 dag? Fortsätt kämpa på! Du är så duktig. Men låt bli vågen några veckor nu!!

Kram

2009-03-15 @ 19:10:34
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: channe

dame ge attans i aspartamen.. det e farligt. jag vägde mars 2008 87 kg nu 1 år senare 60 kg. det e en viktminskning på 27 kg inte illa pinkat. först 2 månaderna gick jag ner 10 kg. visst ganska dramatiskt viktminskning.. men jag lyckadets genom att inte ge efter för söt suget och inbilla min hjärna att jag inte alls va godis sugen fast jag hade hoppande marchmellos gubbar framför ögonen.. de 3 första veckorna va ett rent helvete.. men sen flött det på.. ge ikke upp..

2009-03-15 @ 21:18:29
URL: http://thislalady.blogg.se/
Postat av: Lina

Det var " bara snack"! Men jag ska fundera igen! Men vänta för all del inte på mig! Mina beslut måste mogna fram! Under en lång tid....

Kram

2009-03-15 @ 21:26:10
URL: http://linaishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0