Inget kaffe blev det!

Min dag har varit mycket stressig på IVA. Jag har haft hand om två patienter själv idag, fixa ronden, blanda till injektioner och infusioner samt se till att de mår så bra som det bara är möjligt. Grejen med IVA är ju att det finns en anledning till att man hamnar på IVA, dvs man är så allvarligt sjuk att man inte kan vårdas på en vanlig vårdavdelning.
För er som inte är så insatta i vården kan jag berätta att som sjuksköterska på en "vanlig" avdelning så har man hand om kanske 10 patiener och då kanske det kan tyckas ynkligt att "bara" ha en eller två. Men det är jättestor skillnad!!!

Vi höll igång från 07.00 till 13.15 utan avbrott, det betyder att jag inte fick någon fm fika eller kaffe för den delen. Till slut drabbades jag nästan av en "nära döden" (lågt blodsocker!) upplevelse och fick rusa ut i fika rummet, där kastade jag ner min medhavda lunch mat i magen. Den landade ju som en sten och sen rann all kraft ur mig.......och då var det dags att jobba en stund till. Jobbigt men skoj:)

Ikväll börjar valpkursen för Bella. Eller rättare sagt ikväll är det teori för husse och Bella får inte följa med. Henrik vill ju att jag ska gå med henne på kursen men idag orkar jag bara inte! Jag är helt slut men kanske kan gå nästa gång istället!

Nu ska jag lägga mig på soffan och svimma en stund innan jag ska lägga Alma och sen mig själv.....
Ha en skön kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Lilla gumman! Du måste lära dig att andas!!!!

Och om inte annat så borde du följa alla mina serier så du lär dig om hur man bör och ska leva!

Puss på dig!

2009-03-05 @ 23:06:43
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jobbar hjärtläkaren Åberg kvar?

2009-03-06 @ 13:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0