Lördag

Åh äntligen en morgon som inte behöver starta kl 05.15. Nice! Vi hade för en gångs skull "tillsammans frukost" som Alma kallar det. Ja, Julia var inte med men vad kan förvänta sig av en tonåring ;)
Efter frukosten blev det fart på oss. Alma skulle till simskolan, vi behövde handla och åka och köpa målarfärg för nu har min käre make fått upp ångan och ska fixa till korridoren i källaren och "trapphuset" ner. Oj jag undrar var detta ska sluta!
Jag sprang på ett par härliga kaffemuggar på Maxi som jag absolut inte kunde motstå

Jag letar fortfarande efter den perfekta kaffemuggen, får se om det är denna! Jag älskar i alla fall färgen på den. Vårt vitrinskåp består av en skön samling av olika muggar för när jag handlar så brukar jag hejda mig vid två muggar (eftersom jag inte i förväg vet om det är just den perfekta som jag hittat!)

Eftersom vår dammsugare brann förra helgen så har jag inte kunnat städa (som om jag har saknat det!) ja det är ju ett av vardagens tråkiga måsten. Idag har vi alla fall varit iväg och köpt en svart snabel drake. Jodå jag har redan hunnit prova den, helt ok men jag kan inte påstå att det blev roliga bara för att den är ny!


Julia har två tjejkompisar hemma som ska sova över. de ska visst ha film race, trycka i sig allt onyttigt som går att uppbringa och troligen inte sova ett jota :D
De ska göra egna pizzor ikväll.

Alma har sin kompis hemma som inte ska sova över, de leker och har skoj.
Full rulle i huset....mannen spacklar och är helt fokuserad på det och det är kanske lika bra att han får hålla på, man vet ju inte ifall inspirationen plötsligt försvinner!

Och jag då....ja helst skulle jag vilja sätta mig och läsa en bra bok....känner på mig att det inte blir så.
Äh jag tror att jag tar mig en kopp kaffe till!
Ha det bra alla!
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

tårarna började nästan rinna.. dammsugaren brann..vilken mardröm, snygg dammsugare du hittade. har me en sån. vet du att det finns dammsugare med fäljar..hur coolt är inte det. gud hade inte jag fått dammsuga varje dag hade jag börjat gråta...ha det bäst....sug och svälj..trevlig helg../ bea

2009-03-07 @ 20:09:18
Postat av: sara

snabel drake! hehe det låter ju farligt bra =)

kan se framför mig hur dammsugningen numera blivit ett sant nöje bland hemsysslorna =)

puss & kram

2009-03-12 @ 08:01:29
URL: http://bemoddesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0