Söndag igen!

Idag har jag äntligen tränat igen. Det var länge saden nu, säkert tre veckor sedan. Jag har sedan i höstas bara tränat på crosstrainern men idag hasade jag fram träningscykeln. Jag har en ganska obekväm inflammation i min högra stortå/trampdyna så jag kunde helt enkelt inte ge mig på crosstrainern.
Ja ja, hur som helst så cyklade jag 2 MIL på 38 minuter (som vanligt med en massa schlager musik i MP3:n). Det konstiga i det hela var att jag knappt var svettig när jag var klar (jag brukar annars ligga och flämta på golvet i min egen svettpöl!) och jag kom inte upp till min maxpuls som jag brukar på crosstrainern och som jag tidigare kom upp i på cykeln (innan jag fick crosstrainern)
Kan det vara så att jag möjligen fått bättre kondition? I så fall är det nog första gången på hundra år ;)
Men så kul och det sporrar ju verkligen att fortsätta, fast nästa gång så får jag allt öka på motståndet rejält!

Annars har jag äntligen tagit mig tid att pyssla lite. Jag har gett mig på makramé (har aldrig provat det förut) och det var jättekul! Jag har miljoner olika smyckepyssel saker hemma så jag använde ett par snygga pärlor att knyta in in armbanden. Att pyssla är som balsam för själen! Jag njuter och kopplar av totalt när jag får skapa med händerna.
För att vara nybörjare på makramé tekniken så tycker jag nog att det blev riktigt snyggt. Eller vad säger ni?

Materialet är hampa snöre och till de två längs till vänster är det muranoglas pärlor och till de två andra är det silverfoil pärlor. Jag tycker att det är coolt att blanda olika material.
Jag har även passat på att byta gardiner så nu är det vår i huset ;)
Nu har mannen målat källaren vit! Det kommer att bli så snyggt där. Nu ska han stryka den en gång till (underlaget var ju knall gult) och därefter ska det läggas golv. Vi har lite planer på att måla trappan oxå, kanske svart? Kan man göra det?
Alma har varit hos Emma en stund idag ochj lekt. Julias tjejkompisar är fortfarande kvar, skööööööönt att hon har fått ett större rum.....och i källaren! Kanon!!!

Jaha, imorgon ska jag till IVA igen. Det är dags för bedömningssamtalet tillsammans med min handledare och Anki som är huvudhandeldare. Håll tummarna för mig!

Ha en skön kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hej hej..:)

ja nu är vi hemma igen.. eller har varit ett tag nu.. helt slut.. : )

resan gick kanon trots ur dåligt väder...



men du... jisses så duktig du är och motionera... usch det är inte min grej tyvärr.. :( saknar den motivationen..

du är ju super duktig på makramè ... jättefint.. är det armband??



nu ska jag försöka mig på att orka skriva ett inlägg sedan är det sova.. jobb i morgon.. pust..

kramkram

2009-03-08 @ 19:00:50
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Annahoj

Aaaa dom smyckena var fina! De är helt nickelfria? Kram syster yster

2009-03-08 @ 23:03:06
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: sara

grattis till den nya konditionen som det uppenbarligen handlar om =)

angående måla trappan svart - låter ascoolt!

2009-03-12 @ 07:59:44
URL: http://bemoddesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0