Var är våren?

Idag var det faktiskt en cm snö när jag steg upp! Gahhh, jag rabblade långa ramsor av besvärjelser över denna hemska vara i slutet av mars. Dock var det jätteskönt att det smälte bort på ett par timmar. Solen har i alla fall lyst hela dagen med sin närvaro :)

Det har varit en mycket lång men riktigt intressant dag. Föreläsning i koagulationssystemen och aortaballongpump behandling på det sviktande hjärtat. Så nu är jag helt slut i huvudet, känner mig som mannen i "Hej Lobotomi" (hjälp tv4).
Ha ha ha ha.....

När Julia kom hem ifrån skolan för att gå ut med hundarna så hade minsan Bella bestämt sig för att det säkerligen var dags att tapetsera om hallen.......hon hade påbörjat att riva ner en del av tapeten......ganska noggrant, Grrrrrrrrrr
Undrar vad hennes husse tycker om det förslaget?

Idag skulle vi varit på födelsedags middag hos systersonen Filip men det blev inte av eftersom hans lillebror har drabbats av halsfluss (nej vi orkar inte bli sjuka nu) så helt plötsligt så behövde jag planera middag själv. Den stora skillnade med att hålla på med GI är att jag inte får såna hemska blodsockerfall som brukar attakera mig när jag är i affären,. Det i sin tur brukar då resultera i att jag handlar helt fel mat. Men icke idag!

Dagens middag

Kycklingfilé, jordnötssås med stekt zuccini och rödlök + riven morot och preesad lime över... GOTT!

Men nu börjar jag känna ett större behov av nya tips på middagsmat och framför allt frukost tips! Någon som har bra förslag?
I morgon bär det av till Växjö för att gå på föreläsning och direkt därefter det så blir det handledning på vår rapport....suck...det kommer innebära en massa arbete.
Ja ja ....
Hur som helst så såg bilen inte riktigt representabel ut ( det är jag som ska köra dit imorgon) så efter middagen for jag ut och dammsugade och torkade av inne i bilen. Utsidan får vara som den är, mannen gillar inte att jag kör den i en automatisk biltvätt.

Ha en skön kväll alla!
Kram

Kommentarer
Postat av: channe

google gi mat recept så hittar du 1000 tals.. det ser attans gott ut det du har slabbat upp här mums

2009-03-24 @ 22:24:11
URL: http://thislalady.blogg.se/
Postat av: MammaRussin

usch vi har fått 15 cm snö minst... :( kallt sm bara den har vi .. men solen skinner så det är väl bra iaf.. hihi.. vad jag gnäller.. ;)

hoppas du får det fint i dag.. det var ju synd vi inte passade på att sågs när jag och gubben och stina var nere i din trakter för tre helger sedan.. hade varit så kul att träffas..;)



ha det gott!! kramen

2009-03-25 @ 10:48:04
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: MammaRussin

glömde...

hihi.. tror att fröken Bella ligger lite risigt till va..;)

kram

2009-03-25 @ 10:49:39
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0