Våren!

Äntligen känns det som vår på riktigt. Det har varit så skönt väder idag ca 9-10 grader och solen har lyst på oss. Jag fick verkligen vårkänslor och for ut i trädgården efter maten för att plantera blommor och sätta på trappan.

Jag lyckades visst få med katten Tilda oxå på bild!


Åh så skönt det är att få välkomna våren med blommer. Det finns väl inget som piggar upp så som det?


Visst är rosen helt underbar. Den är gjord i betong och jag gillar verkligen det råa materialet!


Vi bor ju i en kust stad så varför inte sätta blommor i en båt!


Har även andra blommor i trädgården!


Dagen har varit intressant och bra. Vi har haft föreläsning i trauma och katastrof medicin. Föreläsaren visade riktigt läskiga bilden på illa man kan bli skadad genom olyckor. Otäckt....ibland hänger livet på en mycket skör tråd.

Jag har inte riktigt löst problemet vad jag ska baka till på söndag. Tips önskas!
Snälla Catta kom nyss med tre stycket GI- recept böcker som jag ska fördjupa mig i. Tack snälla Du för att du vill låna ut dem till mig!

Kvällen middag blev fetaostbiffar med sallad och en sås gjord på cremefraiche och philadelphia med gräslök/vitlöksmak. Jättegott!


imorgon ska vi ha heldag i handledningsgruppen....

Ha en skön kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: MammaRussin

hej gumman..

oj så fint du gjort.. önskar jag hade en trädgård och göra fint i.. :(

visst är det gott med fetaostbiffar.. äter du också tok mycket köttfärsrätter... det gör jag.. vet inte varför det blir så men gott oc hsmidigt kanske.. hihi..



min gubben fyller på fredag så jag skulle med behöva ha nått smaskens att bjuda på.. jag funderar på att göra smörgåstårta.. antingen äta lite utav brödet eller så får man väl skrapa bort brödet sedan.. hihi, vet inte ..

kram

2009-03-31 @ 20:38:55
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0