Kräftskiva

Åh vad jag hade roligt igår på kräftskivan! Stort tack till Lotta & Pelle som hade fixat allt så bra! Det var en helkväll med massor av skratt och sång.
Jag hade verkligen planerat att utmana mig själv genom att ta en kräfta, skala och äta. Men nej. Det gick bara inte! Den låg länge på min tallrik innan Tomas förbarmade sig över mig, tog tag i uppdraget och skalade den åt mig.
Hur som helst så åt jag faktiskt kräftkött! Det smakade ......... gott! En och annan snapps slank oxå ner.
Men det är mycket jobb för så lite mat.
Det serverades räkor också men där går ju verkligen gränsen. Jag kan inte tänka mig att äta upp Oves kompisar! För de som inte vet så har vi en räka i akvariet (levande) som heter Ove!
Det visade sig att Ove spelade en betydande roll på festen....

Som alltid när man har trevligt så går tiden alldeles för fort. När det var dags att bege sig hemåt så såg vi att det fortfarande regnade!
Det hade ju regnat oavbrutet hela dagen........

Nu är det söndag eftermiddag och jag är trött, det blir inte bättre av att det regnar fortfarande....
Jag har funderat på att cykla i em. Hmmm får se om jag orkar, just nu lockar det inte!

Kommentarer
Postat av: Lina

Anne har ätit av havets läckerheter!!! Hurrrrraaa!! Visst är det gott! Tror att du ska ge dig på Oves kusiner minsann! De är ännu godare!

Låt cyklen stå idag!

Min kväll va blöt och trevlig! Kram

2008-08-24 @ 15:57:45
Postat av: Johanna

Vad söta ni är på bilden, och vad snyggt sminkad du är. Kramizzar från lilla systeryster

2008-08-24 @ 17:59:51
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0