onsdag



Två veckor till Julafton!

Idag var det så dags för den stora åka med "mobila förskolan bussen" dagen! Så spännande så att det faktiskt inte är riktigt klokt!
Tyvärr lyckades jag inte få några riktigt bra bilder

men om man tittar noga så ser man Alma bakom rutan!

Alma sitter precis ovanför den gröna fläcken, framför dörren. Idag skulle de till Naturbruksgymnasiet i Bräkne Hoby och få titta på djur, maskiner och åka häst och vagn. Äta lunch i bussen och bara ha det skoj. Bussen är fullt utrustad som ett litet dagis. Som sagt var Sydnytt där och filmade. Ikväll hoppas vi att de ska sända det!

Fröken Bea ville gärna följa med......men fick inte för vem skulle då göra dagens om-möblering på dagis???

Mera då?
Maria kom förbi på en "Nobel middag" hos mig efter jobbet. Så mysigt att äntligen få sitta ner och prata! Maten var god men efterrätten kunde vi varit utan!!! Märkligt eftersom smeten var så god, ja ja, även solen har sina fläckar!
Bättre lycka nästa gång...

Maria hade med sig en "MiniAnne" (festligt namn va?)

(det är en övningdocka som man övar hjärt & lungräddning på) från jobbet hem till mig. Så ikväll har jag och Julia övat oss på HLR. Julia är en naturbegåvning på att utföra båda hjärtkomressioner och inblåsningar!
Jag tycker att det är lika viktigt att kunna HLR som att kunna simma eller använda cykelhjälm.
Är någon intresserad så vänd er till röda korset för mera information!

Glöm inte att titta på Leilas Jul ikväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Var har Maria hämtat HLR dockan?? Hmmm? Anar oråd!! Go Julia!!! Bra jobbat!

2008-12-12 @ 00:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0