drunkning

Idag var det en bil som drunknade i vattnet utanför Henriks jobb!!!!
Plötsligt när han tittade ut genom fönstret så såg han att det flöt (!) en liten bil ca 10 meter från kajen. Henrik insåg allvaret och hoppade i, simmade ut och räddade den stackaren som satt i.
Vilken Hjälte min man är!!!


Nja.......det kanske inte var hela sanningen!
Det var så att brandkåren hade en övning i att rädda en docka från en sjunkande bil i vattnet. Det är ju bra att de övar men det såg dramatiskt och äkta ut!
(fast Henrik är ändå min hjälte!)

Idag har Alma varit på 5 1/2 års kontroll. Det innebar längd, vikt, lyssna på hjärta o lungor, titta i öronen o i halsen OCH det värsta av allt .......sprutan!
Alma har verkligen INTE sett fram emot detta men när vi väl var där så satte hon sig i mitt knä, doktorn förklarade hur det hela skulle gå till och sen var det dax....

Alma sa inte ett pip ens!!!!!

Va nu då?
Jag hade förberett mig på en brottningsmatch med en skrikande Alma där det slutar med att jag och doktorn med våld ska ge henne sprutan.....men icke då!

Efteråt frågade jag Alma hur hon hade upplevt det, då sa hon:
Jo det kom ett "AJ" men jag stängde inne det i munnen för om jag hade öppnat munnen och släppt ut det så hade jag nog skrikit AAAAAAAAAAAAJJJJJJJ jättehögt och det ville jag inte!!!

Jag höll mitt löfte till henne om att åka till leksaksaffären om hon hade varit duktig, och det hade hon ju!

Har tränat idag, 6 km på crosstrainern.

Dagens onödigt vetande: En liter okokt ris är lika med 40 000 riskorn!

Kommentarer
Postat av: Annahoj

Vad duktig alma är

2008-10-24 @ 15:02:25
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0