Härlig tråkig dag

Alla vet ju hur vädret har varit idag. Trisst eller hur men ändå så härligt tråkigt!
Jag tycker att livet snurrar på så fort att det behövs en riktigt lång och tråkig dag då och då.
Jag tog mig iväg till coop och handlade hårfärg, kampen mot de gråa håren...
Jag tror jag väntar till onsdag eller nått av den anledningen att jag denna gång har köpt riktig hårfärg (brukar ta toning annars men de täcker inte de hemska gråa håren tillräckligt!) tänk om det inte blir bra då kan jag ju inte visa mig bland folk och imorgon måste jag till skolan.

Imorgon börjar en kurs som heter "medicinsk vetenskap - patofysiologi och farmakologi med fördjupat perspektiv inom intensivvård" Oj...

Idag gjorde jag ett litet misstag med stor åverkan. Jag skulle ju bara tvätta Almas utebrallor, misstaget ligger i att jag inte kollade hennes fickor. När jag öppnade tvättmaskinen var den full av ........löv, en halv gräsmatta och 58 ekollon!!!
Att det bara fick plats så mycket i fickorna! Jag fick rensa filtret, trumman och gummilisterna från desssa hemska saker som liksom klistrade fast sig. Grrrrrrr
Att jag inte lärt mig än. Ni anar inte hur mycket saker jag har hittat i tvättmskinen! En del saker känner man igen men en del är oidentifierbara....

När de testar tvättmaskiner (och andra hushållsapparater) borde det finnas en punkt för alla småbarnsfamiljer att lägga extra vikt vid (förutom elförbrukning, miljövänlighet & effektivitet) och det är: "tål småbarn"!!!

Ja nu har det i alla fall blivit kväll och jag är sådär söndagsslö......
vill ge min man en stor eloge eftersom han har jobbat hårt i källaren hela eftermiddagen (i förmiddags städade han Almas rum och det tog nästan lika lång tid!) medan jag har tagit det lugnt.
Imorgon är det allvar igen, puh...

Kommentarer
Postat av: J

kan se framför mig hur du plockar ut alla nötterna. lerHoppas maskinen fortsätter fungera

2008-10-06 @ 16:56:18
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0