Lååååååång dag

Dagen började harmoniskt och lugnt, jag låg steget föra Alma hela tiden och lyckades relativt bra med att förebygga Almas utbrott. Det är så skönt att Henrik och jag är så överrens med varandra om hur vi ska hantera Almas trotsperiod.

Jag åkte iväg tidigt till skolan idag igen.
Det var inte helt problemfritt. Jag hade nämligen på mig min väst (som jag för ovanlighetsskull hade knäppt) när jag hade parkerat bilen och skulle stiga ur (med den stora väskan med alla böcker i) så fastnade jag med stroppen på jackans nederkant i handtaget på förarstolen!!! Så där stod jag som en ostbåge och kunde inte räta upp mig för att jag satt fast och ju mer jag försökte resa mig ju mer stramade jackan i halsen.
Så halvblå i ansiktet kom jag äntligen loss och kunde skynda mig in på skolan och lugna ner mig med en stor kaffe!
Ja ja dagen blev inte så tokig i alla fall, den första gruppuppgiften har vi i alla fall gjort färdigt, tror jag.....
Det känns så himla bra i den gruppen som jag har hamnat i. Det är en samling härliga och kunniga brudar. Tack för gott samarbete!

Efter Skolan var det dags att åka till min fantastiska sjukgymnast, det var precis vad jag behövde efter en lång stel dag på skolan. Han knådade, drog och tryckte på min.............nacke naturligtvis, ja även ryggen fick sig en genomkörare. Nice!

Efter middagen så var klockan slagen, tiden var inne helt enkelt för premiärturen!
Jag talar om min nya kompis Mr Crosstrainer!
Jag sprang (vet inte riktigt vad jag ska kalla det!) i 35 minuter. På den tiden hann jag 6,5 km. En stor klapp på axeln till mig själv!

Imorgon vid 08.00 kommer Maria till mig, vi måste göra klart uppgiften i Handledningskursen. Det ska lämnas in på måndag....Ja, har man satt fan i båten får man väl ro honom iland oxå.
Så nu är det dags för vila, det har varit en lååååååång dag!


Ps skickar en tanke till min kära lillasyster som är ute på hajk med sin skola, det regnar ju.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0