Påskafton

Efetrsom Alma inte äter godis (jag är så imponerad av hennes målmedvetenhet!) så fick hon ta sin peng och åka till leksaksaffären och köpa något till sig. Hon köpte en gunga (en sån där med ett snöre som är fäst vid en rund platta) pappa lackade den och sen har hon gungat för fullt!

Jag kunde inte låta bli att köpa ett litet LEGO set som hon har önskat sig

Ja...hon är ju en pojkflicka så varför inte pirater med en kanon!

När vi kom hem ifrån stan så gjorde jag en blixtvisit hos Johan & Jeanette. Deras hund Lidas som är son efter Sally (från den första kullen) mådde inte bra och de ville att jag skulle kika lite på honom. Jag for hem och hämtade mitt stetoskop och hundtermometern och undersökte honom. Därefter ringde jag min kära kompis veterineren Marie för en viss konsultation (Tack för det Marie!)
Eftersom han var sådär pigg kom vi fram till att han inte behövde åka till veterinären idag utan skulle avvakta.
Lidas har fått sin mors vackra ögon

Han ser lite vissen ut...

Julia satt och gottade sig i solen på altanen med sin Ipod i öronen

Det visserligen lite kallare i vinden idag men ändå så skönt att vara ute.
Alma börjar bli ordentligt krasslig nu ikväll med feber och pipig och rosslig i luftrören så det var fram med stetoskopet igen samt öppna vårt miniapotek! Det är som Alma brukar säga: "Det är tur att du är skjutsköterska"!!!!

Glad påsk till er alla!
Kram

Kommentarer
Postat av: ♥ MammaRussin

skönt att hennes mamma är skjutsköterska..:) haha...

inte roligt om hon blir sjuk nu... usch.. men det verkar som många är sjuk nu i förkylningar...

krya på sig kramar till lillan..

2009-04-11 @ 19:07:06
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Anonym

En fortsatt fin Påskhelg till er alla.

Så du har tagit en gammal tradition med dej till Blekinge från Österlen...tänkte på äggpickningen(kul)Hoppas det inte är allvarligt med lilla Alma utan hon kryar på sej så fort det bara går;-)

Påsk-kram Mamma

2009-04-12 @ 07:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0