Bakning och matlagning

Idag har jag bakat mandelbröd, gode tid vad jag har saknat att sätta tänderna i en smörgås!

Det var ju så enkelt att det är rent löjligt! Så varför har jag inte gjort detta innan??

Alma har varit hos en kompis och lekt idag. Julia och jag har varit på långpromenad tillsammans med vovvarna. Vi plockade en ny bukett vitsippor. Åh vad de är fina!

Mannen har röjt i trädgården och klippt gräset och jag har röjt inne . Almas rum såg ut som ett katastrofomrråde och det krävdes en kraftansträngning att få det beboeligt igen!

Till kvällsmiddag gjorde jag något som jag faktiskt inte har gjort sen förra årtusendet! Jag tillagade torsk!!!
Såna där "saker som bor i vattnet" är faktiskt inte min favorit, men nu gjorde jag det i alla fall ;)

Familjen blev överlyckliga så jag förstår att det var efterlängtat. Jag gjorde panerad torsk, kokt potatis och remoladsås till dem och en fiskgratäng till mig. Jo det var faktiskt gott! Nu har jag fått lova att tillaga torsk snart igen.

Imorgon är de måndag och då bär det av till HIA igen, 07.00 ska jag vara där...

Ha en skön kväll alla!
Kram ♥

Kommentarer
Postat av: ♥ MammaRussin

hej gumman..:)

tittar in för att säja hej hej..:) är docj helt trött efter mitt galna infall med möbleringen, hihi.. men det vart så fint.. ska ta kort imorgon så du får se, :)



hoppar du över vägningen?? varför?? det lät gott med mandelbröd!! har du recept på det?

kram vännen..

2009-04-19 @ 21:05:36
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0