Ny dag och nya mål!

Det finns så mycket som jag skulle vilja göra och så lite tid! Jag beställde en helt underbar bok som heter
"
Åhhh vad jag skulle vilja sitta hela dagen och virka. Jag har tidigare "bara" virkat filtar men det finns så mycket mer att skapa med denna lilla manick - en virknål!
Att få sitta och skapa med händerna är som balsam för själen, tankar kommer och går, ofta kan man reda ut både det ena och det andra under tiden.
Jag har ju väldigt svårt för att sitta stilla annars, far runt som en tok och ska göra allt på en och samma gång! Men med virklningen kan jag verkligen koppla av!
Just nu finns det alldeles för lite tid att virka, men till helgen kanske jag kan påbörja något fint!
Här är den senaste av alla de filtar jag har gjort


Idag är det det dags för praktik på IVA igen. Spännande och mycket givande, och sååååååå mycket som man ska lära sig!

Ungefär så här ser miljön ut på IVA. Mycket teknisk apparatur och mitt i allt detta ligger det en stackars patient. Skulle jag eller någon i min familj bli sjuk så skulle jag känna mig helt trygg i att bli vårdad på IVA. De är verkligen proffsiga - en sån sköterska vill jag oxå bli!

Ha en underbar dag och glöm inte krama någon du tycker om!

Kommentarer
Postat av: Pauline

Javisst gör de det :)

Kram

2009-02-03 @ 13:38:24
URL: http://pupsie.webblogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Hej!!

Tack för att Du visade intresse för vårt forskningsprojekt!



Där vi under våren ska följa fem bloggar, och utföra studier på dem, för att ta reda på vilken inverkan gränssnittet på olika bloggar har för användaren. Hur viktig användbarheten är för att läsaren ska förstå och tolka en bloggs budskap. Samt vilka följder användargränssnittet kan medföra.



Ett hundral bloggar anmälde sitt intresse via kommentarer och mail, så vi hade ett stort urval att gå på. Tyvärr har vi valt att inte gå vidare med just Din.



Du kan dock följa forskningen via Duracellmammans blogg, så att just Du kan få tips på hur Du kan anpassa Din bloggs gränssnitt/design till att bli mer fokuserad på just användbarheten, något som vi tror på sikt ökar till en större läsarkrets.



Tack än en gång för visat intresse!



Med Vänlig Hälsning



Annika & Camilla

2009-02-03 @ 19:37:46
URL: http://duracellmamman.se/
Postat av: Mormor

Virka. Önskar jag kunde med det. Men jag har inte ro till att sitta och pilla med garn, nålar och tråd. Jag blir bara frustrerad. Mamma hon har här hemma ett på socke tofflor, funderar på att ge mig åå det, men kommer nog bara halvägs sen ger jag upp.I morgon ska jag ha handledarskap i draman. Håll tummarna för mig. Kram syster yster

2009-02-03 @ 22:22:25
Postat av: Annahoj

oj fel. du förstår

2009-02-03 @ 22:23:28
Postat av: Mamma Russin

god morgon..:)

ja visst var/är han fin lilla wiskey schäfern..:)

han var en riktig sötgris..



hoppas din dag på iva blir toppen..

ha det gott..

kramar

2009-02-04 @ 08:47:49
URL: http://enburkrussin.blogg.se/
Postat av: Tezzan

Guuud vad vacker du är! O vilken fin header.. den e ju hur fin som helst..;)

2009-02-04 @ 12:06:29
URL: http://tezzan82.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0