21 januari

Varför?

igår kväll när jag skulle gå och lägga mig så skulle jag som vanligt rulle ner rullgardinen och i fönsterkarmen har vi en "fukt-slukare" stående

eller hade stående......för den råkade jag välta ner på golvet Grrrrrrrrrrrr
Innehållet ser ut som vatten men är uppblandat med någon slags kemikalie (som säkert inte är bra för huden för det sved som fanken) jag svor en lång ramsa och började sedan torka upp. Men det gick ju inte!
Jag hämtade hushållspapper som brukar kunna suga upp det mesta - men nej då!!
Vätskan bara föstes runt....så där låg jag på sängen med underkroppen och överkroppen utanför (som ett vinkeljärn ungefär) och försökte jaga upp sörjan från golvet! Fanken vad arg jag var!
Det tog ca 40 minuter att få upp eländet och jag hade till hjälp toalettrengöringssprayen, så när jag var färdig höll jag på att få ett astma anfall av den hemsk lukten i sovrummet.
Vilken avslutning på det dygnet då!

Nu till nästa elände......
Bella (det förbannade söta lilla hundkräket) har börjat rymma igen! Hon lyckas med detta konststycke varje gång Henrik åker på utbildning. Hur hänger det ihop?
Idag var det snorhalt ute på morgonen och Bella smet ut och rymde sin kos.
Coooooolt att börja dagen med att vara förbannad (speciellt som jag avslutade gårdagen förbannad!) efter ca en halv timme fick jag tag på henne (det lilla kräket) och slängde in henne i huset. Nu har jag i alla fall monterat upp en löplina och satt fast ett flexikoppel på linan.
Nu lilla Bella är det slut på friheten!


Vi får väl försöka lösa problemet när Henrik kommer hem från ......undrar var han är förresten!
Ja! Nyköping var det ju ;)


Här har vi Tilda!

Nu får jag väl åtrgå till studierna!

Kommentarer
Postat av: Lina

Den där Tilda ser ju livsfarlig ut! Kan du inte dressera henne att hålla koll på Bella!?

Eller kan du köpa ett sådant elhundhalsband som ger dem en liten stöt om de försvinner utanför ett visst antal meter?? Jäkla byracka!

2009-01-21 @ 15:49:18
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: Anne

Men hon jäspar ju!

2009-01-21 @ 17:41:43
URL: http://annef.blogg.se/
Postat av: Ninni

Elhalsband ÄR FÖRBJUDET! bella är ju tidigt med att börja rymma.... att ens vilja lämna flocken... hjälpen heter nog kontaktövningar och lydnad.. lycka till!

2009-01-21 @ 17:49:19
URL: http://marklanda.blogg.se/
Postat av: Annahoj

Du får ha tag i en hund pratare haha

2009-01-21 @ 19:30:15
URL: http://attevad.blogg.se/
Postat av: bea

frusterande j*la hundar...jag har exakt samma problem... vi hittade en 16 kvm hundgård med värmehus. för 5000:- så nu åker skrället in där när vi inte är hemma..

2009-01-21 @ 20:44:10
Postat av: sara

nja..inte kul somna pissed off och vakna pissed. .

och djuren dom e så galet goa för dom fattar inte hur förbannad man kan bli..dom bara spatserar förbi och tittar på oss, som om vi vore från mars. =D

tur är väl det, tänk om dom kunnat snacka - vilka diskussioner det hade blitt. . ha ha ha !

ha en skön helg!

kram sara

2009-01-22 @ 15:22:11
URL: http://bemoddesson.blogg.se/
Postat av: Pauline

Tack så mycket :)

Ha det bra!

2009-01-22 @ 18:33:17
URL: http://pupsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0