Söndag 4/1

Idag har vi viarit i Kallinge och åkt skridskor! Henrik blev lite sur över att han inte hittade sin "KHK" mössa att ha på sig där! Jag drog en lättnande suck..... Vi packade ner fika och åkte iväg. När vi hade fått på oss skridskorna (det känns nästan som om man ska vända ut och in på sig själv när man sitter dubbelvikt och snörar sina skrillor) så vinglade vi ut på isen, det är ju trots allt ända sen i våras som vi åkte sist!
Plötsligt är det en människa som ropar till oss: "Ni måste ha hjälm på er!" Ojdå.....av någon okänd anledning så brukar jag och Henrik fuska med hjälmen (herre jösses har man stått och fixat frisyren vill man ju inte sabba den direkt!) jo vi vet att det är dumt. Som tur var så hade de hjälmar till utlåning (Alma och Julia har alltid hjälm på sig) jag fick först en blå men den satt så hårt om huvudet att jag kände att den stasade av blod ifrån att komma upp till hjärnan!
Sen fick jag en gul och Julia sa att jag liknar "svamp bob fyrkant"


Vi var väl alla lite ringrostiga idag men det tog inte så lång stund innan man fick bra glid! Jag har dock inte vant mig vid att jag inte har några "tjej-taggar" på mina nya skridskor. Jag köpte ju ett par nya för ett år sedan och då var taggarna precis livsfarliga (jag köpte ett par sport-skridskor) och pga det så bad jag Anna Appelbergs pappa att slipa bort taggarna. Jodå det fixades efter säsongen var slut så när jag nu tog på mig mina nyslipade skridskor så höll jag nästan på att slå ihjäl mig på pga av att taggarna är borta!!!

Alma fixade det riktigt bra!
     

Vi hade en härlig förmiddag ihop!


Henrik ("isprinsessan") visade glatt upp sina färdigheter! 


När vi kommit hem så åt vi lite lunch och sedan var det dags! Alla tomtar och julgranen packades ner och välkomnas inte förrän om ca 10 månader.
Men det är inte lätt att göra alla till lags i vår familj, Julia vill som jag, ta bort julen men Henrik tycker att det är mysigt att ha ljusstakar och stjärnor uppe nu (det var ju ett farligt gnällande när jag ville ha upp det i slutet av november för då ville han absolut inte ta fram det!) vi gjorde i alla fall en kompromiss, jag lovade att vänta en vecka innan ljusstakar och julstjärnor i fönstren packas ner.

Sen gick vi ut så att Alma fick åka lite pulka
  

När vi kom in igen så fick barnen ge sig på pepparkakshuset

Dammigt men gott! 

Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Malin

sv: Tack så hemskt mycket för dina fina ord, alltid kul att höra :)

2009-01-04 @ 17:36:46
URL: http://bloggdesignbymalin.blogg.se/
Postat av: Annahoj

ser kul ut att åka skridskor.

2009-01-05 @ 03:28:21
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0