äntligen!

Idag känns förvirringen värre än vanligt, men man vet aldrig det kanske klarnar?
Tog ett pass på crosstrainern direkt när jag kom hem så nu känns det mycket bättre.

När jag kom till dagis för att hämta Alma så sa fröken att Almas jacka har gått sönder. Nej inte nu!
Jag har köpt ett fint vinterställ till henne men det är ju inte vinter än......Fick plötsligt (som en blixt) en tanke på att kusin Hanna skänkte Alma en hel del kläder när de flyttade till Australien. Mycke riktigt så fanns det en jättefin vit jacka från Polarn o Pyret.
Tack för det Hanna!

Ikväll är det äntligen dags för dr House!

Han är ju helt underbar! Han är en total mardröm för alla som sysslar med vårdvetenskap eller sjukvård för att han gör ju precis allting på ett helt oförskämt sätt!
I och för sig så ser de flesta avsnitt likadana ut. Hela programmet så går House runt och förpestar tillvaron för alla (han är ju dessutom tablettberoende)
sen kommer det en stackars patient som har en mystisk sjukdom som ingen vet vad det är,
sen tror alla att det är "lupus".

Därefter åker ett par av de överbetalda doktorerna till patientens hem (hur realistiskt är det?)
för att leta efter en konstig mögelsvamp eller fågelspillning, sedan så tar de prover från fynden
men de tror ändå att det är "lupus".

Patienten bli livshotande sämre och plötsligt utför den store guden
(han kanske är thorax-kirurg i botten?!)
dr House en gynekologisk undersökning i hissen och hittar då orsaken!

Tada, en elakartad fästing mitt i "snippan"!!!!

Så tar han sin käpp och linkar iväg till sin MC och kör hem till sitt tomma hem........
Hur odräglig han än är så är han helt underbar, jag kommer inte missa ett avsnitt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha! Din beskrivning av Dr Hus är helt fantastisk och helt korrekt! Men jag tror oxå det är Lupus varje avsnitt! Haha! Puss och kram på dig!

2008-10-15 @ 16:34:32
Postat av: Therese

Kul och bra att du använder ordet snippa. Vi diskuterade det med barnen på förskolan och sa att vi i personalen använder det ordet (det är ju numera med i SAOL) Då sa ett barn....min mamma säger inte snippa- hon säger Doris!!

2008-10-21 @ 21:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0