Ett litet minus!

Efter 4 veckors kämpande så visar vågen idag på - 0,6 kg ;)
Åh vad glad jag blev! Jag har ju förvisso minskat i cm men man kan ju inte låta bli att vilja minska i vikt också.

Jag har inte ätit pasta, bröd, mjöl, kakor eller godis sedan jag började med GI. Det är så fantastiskt att kunna säga nej till saker som jag annars skulle bara vräka i mig, jag är stolt över mig själv!
Fast jag ska erkänna att jag tror att jag håller på att gå över till LCHF kosthållning. Hur som helst så mår jag bra och det är den största vinsten (ja en viss förvirring kvarstår men det kanska kommer att rätta till sig snart!).

Lilla partyprinsessan har fullt upp med kalasbjudningar om helgerna, så här fin var hon idag när hon skulle på Ellas kalas


Medan hon var där så bejakade jag mina dolda pyroman fantasier (?), jag plockade fram min ogräsbrännare och gick lös på allt hemskt ogräs utmed staketet och på plattorna. Riktigt bra resultat till minsta möjliga muskelinsats :)
Sånt gillas!

Jag har även tagit tillvara på solen idag så även ikväll är jag illröd i fejset ha ha ha ....
Till kvällsmat grillade vi, det blev en stor flintastek och jag valde idag att grilla falukorv till mig och Alma. De övriga åt potatissallad och jag tog spenatsallad och fetaost


Ikväll ska jag faktiskt kalasa på hemmagjord vaniljglass! Jag hittade en liten glasmaskin i längst in i skåpet (en bortglömd maskin, aldrig använd som Julia fick en gång när hon hade sålt jultidningar) och idag gjorde jag en liten portion gräddglass med äggulor och med äkta vaniljstång i och bara pyttelite fusksocker i.
Min familj trycker i sig glass både nu och då, så ikväll kan vi äta glass tillsammans :)

I morgon är det så dags att åka till Thiva igen, det ska bli kul och på tisdag ska jag vara med på en stor hjärtoperation!
Men nu är det snart dags för Alma att krypa i säng.
Ha en skön kväll!
Kram ♥

Kommentarer
Postat av: ♥ MammaRussin

Grattis gumman..

detta var det roligaste idag!!! nu blev jag ju lite nyfiken på att höra hur mycket i cm du tappat.. du behöver ju inte skriva ut måtten om du inte vill men cm..:)

vad är skillnaden mellan lchf och gi?? har inte läst så mycket..

kanske är nått för mig med.. :) jag känner jag behöver ha en spark i baken nu igen.. börjar lessna på att "banta".. har ju håll på såååå länge kns det som.. jag är ju snart på mitt stora delmål, bara 1,5 kg cirka kvar men ändå!!! :(



grattis igen till dig, du är en kämpe... KRAM

2009-04-26 @ 19:49:19
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ha en fin veckan. Vi hörs när jag kommer hem. Hoppas hinna med att blogga iallafall någon gång under veckan.

Kram på dig.

2009-04-26 @ 20:08:19
Postat av: ida

svar; Nämen tack! :)

2009-04-26 @ 22:47:37
URL: http://idawes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0