Handledning och seminarie

Wow vilken rivstart för hjärnan idag efter en mycket avkopplande påskhelg! Både handledningen och seminareit gick bra men nu börjar det närma sig tenta i denna kurs, pust....mycket som ska läsas in till den.
Alma har ju varit hos farmor och farfar idag men i morgon tror jag att hon ska försöka få gå till dagis. Det är planen i alla fall...

Jag ska till HIA igen morgon.

Bella den hulliganen har varit hemsk idag. När Julia kom hem för att gå ut med vovvarna så hade Bella på nått sätt fått upp gallret ut i hallen och tuggat sönder Almas cykelhjälm, en förvaringslåda och delar av skohyllan :mad:
hon hade dessutom tömt ut alla sakerna som låg i hallbänken och pridit ut dem. Julia var gråtfärdig när hon kom hem och möttes av detta.
Men varför??? Jag förstår det inte. Vi har avgränsat och anpassat storleken på deras utrymme till endast hallen och en liten del av köket. Hon slipper ju att vara ensam för hon har Sally hos sig, de är nyrastade när vi går hemifrån, de har ben att tugga på och regelbundet får de nya märgben. Så varför fungerar det inte då???
Så onödigt Bella! När husse kom hem från jobbet idag så tog han fram stora verktygslådan så nu sitter gallret väl förankrat i väggen och jag tycker nog att vårt hem börjar likna ett fängelse med alla galler.
Fungerar inte det så får vi väl skicka henne på uppfostringsanstallt ;)
Nån som ställer upp frivilligt?

Nu ska jag sätta mig och fixa manikyr, jag har ju världens bästa maskin


Ha en skön kväll alla bloglovers!
Kram

Kommentarer
Postat av: ♥ MammaRussin

hej vännen..

tack för din röst gumman, den värmer..:)



usch vad tråkigt det är när vovvarna börjar sådar.. så gjorde min första schäfer.. han rev allt när jhan var själv hemma.. till slut gick han på gardinerna.. så vi gjorde i ordning åt han i stallet när for hemifrån.. då slet han till slut loss stora plankor.. vi fick förklaringen att han vaktade så och kunde inte koppla av för den skullen , utan hittade på sattyg isl... för när vi kom hem igen då la han sig på rygg och kissade visade underläge direkt utan att vi ens hade sagt nått till han.. han visste att han hade gjort fel.. :( det var så synd om han..



tyvärr fick vi ta bort han när dottern föddes .. han var för orolig och trivdes inte..



hoppas det löser sig..

kram

2009-04-14 @ 19:29:22
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Lina

Jag kan ta med Bella till Cypern. Tror hon behöver lite semester den lilla busan!

Ha det så skoj på HIA.

Kram kram

2009-04-15 @ 15:03:28
URL: http://linaishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0