Matte utställning!

Idag var vi bjudna på matte utställning på Almas dagis. Det var en utställning som alla förskolorna i byn har varit med och skapat. De är mycket ute i skogen och för in matten i de dagliga aktiviteterna, ex en hel, halv eller fjärdedel, större än och mindre än, jämnt delbart och storlek kontra vikt. Fantastiskt vad duktiga barnen är!
Sen är det ju fantastiskt skönt att barnen har såna aktiva och drivande fröknar. Vad jag vill minnas så bestod min förskola av (visserligen ett antal år sedan) att man satt och vävde och pärlade:)
Åh vilken härlig tid det var! Så bekymmerslöst...

Idag har jag och Marie O varit på BTH och fixat och justerat på den där jäkla rapporten. Ja ja ...vi är i alla fall närmare slutet än början.
Jag har oxå hunnit med att koka ett gäng märgben till vovvarna så nu luktar det apa i hela huset ha ha ha ...vad gör man inte för sina små "vovvs".

I morgon är det så äntligen dags att få komma på praktik till thiva, som om ca 6 veckor ska bli min nya arbetsplats ;)
Nu är det bara till att hoppas på att jag kommer sova bättra i natt än den natten som var. Jag vaknade två gånger av en kraftig yrsel. Ganska tröttsamt och jobbigt att ligga och se bokhyllan komma flygande från samma håll hela tiden! Det kanske snart är dags att söka för det där....tänk om det är allvarligt....



Ha en skön kväll alla härliga människor!
Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0