Otur...

Ingen bra start idag heller...
I morse vaknade jag för en gångs skull av mitt mobilalarm, det gjorde Bella oxå...
Snabbt som fanken hoppade jag i kläderna och skulle gå ut och koppla fast henne i löplinan. Det jag minns är att jag bär Bella fram mot linan och sen ligger jag i en vatten/gegga pöl och det gör så ont i nacken!
Vilken vurpa!!!
Det gjorde så ont att jag blev illamående och yr (vasovagal reaktion) sen kände jag att det även gjorde ont i min högra skinka och dessutom var ju så jäkla våt!
I och för sig så måste det ha sett himla roligt ut men nu var det mörkt så jag slapp väl den förnedringen!
För att göra den historien lite kortare så har jag varit hos min alldeles underbara sjukgymnast idag (Anders B, du är bäst!) och det finns tydligen hopp även för mig!

Jag drog mig iväg till BTH, "the show must go on".
Där träffade jag min nygamla kompis Benita som ska läsa kardiologi kursen så jag lånade naturligtvis ut min "kardiologi bibel" till henne. Hoppas att dagen har varit bra Benita!?

Jag hämtade Alma och Julia och for sedan till stan, dags för hårklippning! Åh det var så skönt och sen skadar det ju inte att det blev snyggt oxå! Stort tack till tjejerna på salong Stråh!
Därifrån for vi till Julias skola, det var öppet hus idag. Hon och hennes kompisar på estetiska profilen spelade upp en teater. De är så duktiga!
Alma tycker alltid att det är roligt att komma till Julias skola. Till hösten börjar ju Alma oxå där!

Nu till något helt annat!
Jag har fått många frågor kring mina jättegoda dinkel scones så här kommer receptet:

Dinkel Scones
2 dl dinkelmjöl
1½ dl grahamsmjöl
2 msk vetekli eller havrekli
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 dl kesella
1½ dl mjölk
2 msk flytande margarin
1 ägg

Blanda ihop de torra ingredienserna i en skål. Rör sedan ner de "våta" ingredienserna med en slev. Klicka ut smeten i bullformar (ca 10 -12 st) Grädda dem i 220 grader ca 12-15 minuter beroende på hur mycket smet det är i varje bullform.
TIPS! Jag brukar ta i 3-4 msk solrosfrö i smeten.
När de är färdiga så bre på lite smör och björnbärsmarmelad och Njuuuuut!

Ha en skön kväll! Själv ska jag ligga på soffan med en vetekudde under min onda nacke......




Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där Bellahunden kommer att få dig i både fysisk och psykisk ohälsa!

Va rädd om dig!!!!!!!!!!!!!

Kram

2009-01-22 @ 19:24:53
Postat av: Mamma o Taxifar

Hej lilla gumman!Tycker synd om dej....Krya på dej.

Kram Mamma

2009-01-22 @ 19:33:35
URL: http://[email protected]
Postat av: Annahoj

aj då tur att det gick bra. Men nu är du en erfarenhet rikare. Kram

2009-01-22 @ 22:28:57
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0