Ninnis utmaning !

Ninni har utmanat mig: www.marklanda.blogg.se

Blogga om din hunds: Sätt, personlighet, träning, motor, kamp, uppfinningsrikedom, råttfångartalang och blogga senast tagna bilden (oavsett kvalitet)... Så låt utmaningen rulla!

Sally är den (i våra ögon) den bästa DSG- hund man kan ha!
Hon har en underbar personlighet, alltid lugn och tålig, älskar barnen och gör alltid allt för att tillfredställa en. Hon älskar att få uppgifter och just nu har hon fått ett jobb!
Hennes uppgift är att natta Alma på kvällarna, och det gör hon med bravur. Hon lägger sig med sitt huvud på Almas arm (för att liksom se till att Alma verkligen ligger ner) och sen stannar hon i sängen tills vi kommer och hämtar henne. Att detta har blivit ett jobb som hon utför kan förklaras med att hon vet ju att vi sitter i soffan och hon skulle hellre vilja vara med oss dvs flocklen!
Sally älskar att vara på agility banan, hon är så upphetsad att hon skäller sig igenom hela banan. Simning är en annan sak som hon ÄLSKAR, sommar tid så simmar hon varje dag, antingen med barnen eller helt ensam och hon behöver inga bollar eller pinnar, nej hon bara simmar runt och vill knappt kliva ur vattnet!

Sally är sällan mer en fyra steg bakom en, nyfiken och drivkraften är definitivt, mat! Mot hennes vilja erbjuds hon endast bantningsfodret just nu. Jo förresten, hon får alltid sista biten av bananen samt älskar hon att gnaga på melon!
Sally är ingen hund som kampar, hon är helt enkelt för snäll och ödmjuk. Ganska synd eftersom lilla Bella börjar bli en plåga...Av den anledningen så får Sally vissa fördelar som inte Bella har, ex får Sally vara med oss i soffan men inte Bella. Uppfinningsrikedom, tja...hon gör ju sällan något som hon inte får.
Tyvärr vet jag inte om hon är en bra råttfångare för att vi bor inte där det finns möss eller råttor, de få stackare som råkar irra sig in på vår tomt tar ju katterna!

En vanlig syn hos oss!


Kommentarer
Postat av: Anonym

riktigt snygg blogg!:D

2009-01-30 @ 14:46:34
Postat av: sandra

jag som skrev kommentaren innan men min bloggadress kom inte med då :P

2009-01-30 @ 14:47:04
URL: http://saaand.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: vad roligt :) Så snart att helgen är över så ska jag sätta igång med skrivandet :)

2009-01-30 @ 15:01:33
URL: http://bloggdesignbymalin.blogg.se/
Postat av: Malin

..och nu skrev jag med fel adress

2009-01-30 @ 15:02:04
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej...

kul att du antar utmaningen.. så här går det till..:)

fota ditt badrumsskåp, lägg upp korten på bloggen.. sedan så får du om du vill utmana dina bloggkompisar vidare..:) då länkar du till dom som jag gjort på min sida och lämnar en kommentar hos dom att dom är utmanade..:)

hoppas du förstår min något röriga förklaring..:)

nu ska jag gå och väcka lilla stina.. så hon sover i natt med.. det är en balans det där..att få dom att sova "lagom mycket" ...



kramkram

2009-01-30 @ 15:13:10
URL: http://enburkrussin.blogg.se/
Postat av: Julia

Hallå!!! Lilla Bella-odågan-älsklingen då??

2009-01-30 @ 17:24:36
URL: http://pftw.blogg.se/
Postat av: Eva o Kasper

Hej! Kul att läsa om Sally, har själv en dsg från Götängens, Kasper. Han kan absolut inte förmås att simma, så en dejt dem emellan vid en strand nån vore ju nåt att drömma om. Jag vill nämligen gärna att han ska få upp ögonen hur kul det är att bada... Ha det bra, Eva o Kasper

2009-01-30 @ 19:56:49
URL: http://skogsstjrna.blogspot.com/
Postat av: Linda

Hej, jag undrar lite hur ni i eran familj lever erat dagliga liv tillsammans med d/s gårdshund? Anledningen till att jag undrar är för att jag är väldigt intresserad av att skaffa gårdshund. Jag undrar över hur en typisk dag ser ut hos er (med hunden)? Jobbar ni och i såfall vart är hunden då? Är lite fundersam eftersom jag läst mig till att gårdshunden inte alls tycker om att vara ensam, jag funderar därför hur arbetsituationen ser ut för de som har gårdshund. Om du vet om fler som har gårdshund så uppskattar jag verkligen om du eller dem kan tänkas svara på dessa frågor.



Just nu studerar jag hemma men om ett och ett halvt år kommer jag att jobba och maken jobbar redan. Funderar på hur jag kan lösa mitt liv med gårdshunden då vi båda jobbar. Några tips och idéer uppskattas. Är tacksam om du vill ta dig tid och skriva till min e-post!

2009-02-04 @ 01:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0