Dyrt

Idag har Alma varit ledig ifrån dagis på grund av att vi skulle till uroterapeuten Agneta på barnmottagningen med henne.

Bild från barnmottagningen.

Idag var Henrik ledig så att han kunde följa med. Agneta kom fram till att Alma skulle vara hjälpt av en medicin som heter Minirin. Vi hämtade ut den medicinen på apoteket och den kostade 1023 kr. VA!!! Är det vettigt egentligen?
Självklart ska hon ha medicinen men att den var så dyr...

Dagens detalj är en lampa som hänger på väggen som jag tycker mycket om!



Jag har varit så extremt trött idag (tycker att jag är det varje dag nu för tiden) men jag lyckades i alla fall ta mig i kragen och åka till affären och handla hem det som behövs för att starta upp i morgon med GI. Ja nu har jag kommit till den punkt att jag inte vinner ett dugg på att vänta eller förhala längre. Det är bara att göra det!
När jag gick i affären och handlade hem alla de hemska feta och förbjudna matvarorna som ex smör, grädde, ostar osv så fick jag en känsla att jag gjorde någon mycket förbjudet! Ja det blev så konstigt, jag kände mig som en brottsling på nått sätt och att någon skulle komma och haffa mig för att jag tänkte syssla med "det förbjudna" :D
Jösses vilka hjärnspöka va?

Mannen har fått fart och började på att måla trapphuset idag! Åh det kommer bli så bra. Vad glad jag är som har en sån händig man!


Så är det fredag igen, känns bra tycker jag. Ikväll ska jag äta en rejäl pizza, ska även njuta av en upphittad påsa med skumtomtar sen i julas samt lite salta pinnar för sen ska det minsann dröjja innan jag ger mig hän åt de förhatliga kolhydraterna.
Jag tror minsann att jag ska ta en öl oxå (som faktiskt är det värsta tänkbara inom GI sekten, ha ha ha ha)
Gode värld jag känner mig faktiskt lite nervös. Tänk om jag misslyckas, gahh det får ju inte hända!
Det är tack vare Mammarussin som jag har fått upp ögonen för GI. Jag visste inte så mycket innan men nu har jag fått massor av bra tips! Tack kära du!

Ha en skön kväll! Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med det nya livet;)

Kram Mamsen

2009-03-13 @ 20:05:29
Postat av: MammaRussin

Hej vännen...

ska du dra igång med GI?? Du vet att jag hjälper dig och stöttar på alla sätt jag bara behärskar..:) go go go!! ;)



idag gjorde jag nån slags köttfärs soppa.. dden kan jag nästan garantera att även kidsen gillar.. mycket enkel med mycket god.. hade en klick keso i.. smasken.. :)



ja vad kul det ska bli ikväll.. hmm, jag kommer knappt ihåg vilka som är med.. men alcazar minns jag var bra.. men skulle inte bli förvånad om snälla snälla ugglas går och vinner.. vilken rysare va!! det får inte hända!!! måns är ju bra med och sarah down (stavas?)...



nu har jag varit på lågpris shopping med svärmor.. en massa "nyttiga" saker har jag shoppat..hihi..



kan inte du gå på mamma blogg galan?? det vore så in i vassen kul att träffas??



ha en toppen kväll gumman...:)



KRAMEN

2009-03-14 @ 14:53:16
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0