På banan igen!

Ja idag har det känts lite bättre än igår, så om jag har tur så kanske det värsta har varit? Dock kan jag inte äta omelett eller bacon på morgonen, för där går min gräns! Idag tog jag ett liten skål filmjölk till frukost. En timme senare var jag redo för kaffe och ...pålägg! Det är så det känns, att man är en riktig "slösa" som bara äter pålägget!
Det har man fått lära sig sedan barnsben att man måste faktiskt äta brödet oxå! Men nej tack till kolhydrater.

Idag när jag var på coop så lärde jag mig en hel del om just mat. Saker som jag troddde var ok var verkligen Big No No...usch det var lite trisst men så är väl verkligheten!

Jag kan inte säga att jag är direkt sockersugen men jag känner mig fortfarande lite lätt hypoglykemisk och så fruktansvärt törstig hela tiden! Jag hinkar i mig vatten som en hel kamel :)

Men nu har jag börjat oroa mig för en annan sak. Vi ska till Stockholm på torsdag och stanna till lördag. Hur ska jag göra nu då? Vad ska jag ha med mig, jag behöver verkligen ha rätt mellanmål med mig eller åtminstone veta hur jag ska göra i en pressad situation så att inte fel saker slinker ner. Nu är ju Stockholm inte världens ände men det är stor skillnad på att vara hemma med sin egen kyl och egen spis. Jag är ju mitt i mina detoxveckor!!!! Hjälp hur ska detta gå????

Dagens middag:

Broccoli, rårivna morötter och köttfärsröra och creme fraiche.

Vad glad jag är att jag inte började med GI under mins praktikveckor. Det hade då inte fungerat. Alma har varit hemma idag pga av förkylning. Så idag har vi "såsat" ihop dvs inte gjort något vettigt på hela dagen. Så skönt! Nu ikväll tog jag och Bella en promenad. Så skönt, dessutom passade vi på att titta på "det stora farliga vattnet" vid ån som går rakt igenom byn.
Det gick jättebra, så det ska säkert bli en badvovve av henne precis som Sally!


När vi ändå är inne på vatten temat så kommer dagens detalj här

Eftersom vi bor i en kustby så har vi en del saker med marint inslag!

Annars då? Nja inte mycket förutom det där tråkiga med tvätt, plock och matlagning.

Ha en skön kväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: MammaRussin

bravo, jag blir så impad av dig gumman!!!

mellis tycker jag är lite svårt med.. nötter har blivit mitt bästa mellis.. occh rullade ostskivor , cheddarost eller edamer ska det vara, det är visst de två bästa enligt min bok.. och kvilbille (?) cheddar gillar jag.. lidl hade en nötblandning med osaltade nötter i lösvikt som blitt min favvo med.. men ska du vara på resande fot blir det svårt om du inte gillar nötter.. vilken dag blir din vägdag nu? jag ser med spänning fram emot den!! :) men misströsta inte om det inte ger resultat den första veckan, det kommer.. och det kan ta ett tag att hitta just din balans på mat mängden.. jag tror jag äter för lite fett jag..

vill du fråga eller nått kan du ju maila på min mail med vet du..:)



attans att du måste jooba hela sommaren.. jag sa till min chef idag att jag inte kan jobba just gala helgen.. :) hade varit så kul att ses annars ju...

kramkram

2009-03-16 @ 18:44:27
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Anonym

kommer du till mig idag.kram;)



du är min gi.idol knasboll. vad ska jag nu bjuda på.......vin;)

2009-03-17 @ 08:30:08
Postat av: maria iva ohlsson

det var jag som skrev ovanstående

2009-03-17 @ 08:31:25
Postat av: Ninni

Icas egna musli uppfyller GI-kraven, hett tips.

Sedan som mellanmål körde jag proteindrink, med mjölk, kör pulvret i mixer, men "fejksocker" som vi kallar det och kakao, låt dt stå i kylen så blir det som godaste chokladpudding.

2009-03-17 @ 11:17:22
Postat av: Marcus Arnesson

Hej !! Vilken trevlig blogg som du har.

Själv har jag också en som ni gärna får gå in och läsa på. http://www.mackansliv.blogg.se



Är god vän med Sara A som också har ne trevlig blogg

2009-03-17 @ 15:23:07
URL: http://mackansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0