Åska och barbarer...

Idag på morgonen så drog ett riktigt härligt åskväder in över oss. Jag tog en kopp kaffe och satte mig i soffan och stängde av alla ljud, jag tycker att det är så mysigt att bara sitta och lyssna/titta på ovädret.


Man hade ju kunnat önska att få lite ledigt nu när rapporten är klar men nejdå...på måndag har jag en tenta i handledningsprocessen (japp, precis lika kul som det låter....not) så dagen har ägnats åt detta :(

Lagom till posten kom så sken solen i dubbel bemärklelse...jag fick hem mina nya glasögon ;)
Vad härligt det var att se igenom orepiga glas! Verkligen skönt.

Som alla säkert redan har förstått så är jag ohjälpligt fast i den underbara serien
 Hem till gården! Det har jag ärvt av min mor som ärvde den av sin mor!! (Ibland tittar Julia oxå!)
Helt fantastiskt att den har funnits sedan 16 oktober 1972!

Eftersom jag inte har tid att se den varje dag så spelar jag in den på dvd:n men idag fick Telias förbannade bredbands tv  spunk och rutan blev svart (hände även igår efter halva tiden) och jag blir så arg så jag kokar och tyvärr får maken lida för det (förlåt darling!) men jag tror att den mesta illskan handlar om; för det första att saker som man betalar för ska ju bara fungera och för det andra så blir jag irriterad över att jag inte kan lösa problemet själv utan måste be om hjälp och den stackaren är ju då mannen....

Till kvällsmat hade vi grillad kyckling och tunna grillade revben (som inhandlades i affären eftersom jag helt inte hade ork att laga mat idag!). Min familj tillhör barbarerna eftersom de gillar att gnaga på benbitar. Huuu så hemskt det skulle jag aldrig få för mig! Bara tanken på benhinnor, skinn och senor kan få mig att vilja kräkas!!! Blääää jag skulle verkligen INTE överleva i Robinsson...

När jag skulle stycka den färdiggrillade kycklingen så tog jag först på mig latexvantar och sen stod jag och vände på den en tag för jag visste ärligt talat inte hur man gör när man stycka upp "en sån"! Jag känner faktiskt lite äckel av att stycka....ja ja fileérna paxade jag eftersom jag då inte äter något annat på själva kycklingen.

Min rara familj fick potatissallad och jag tog grönsallad till. 

Ikväll känns det verkligen som fredag och nu vet jag att jag kommer vara förvirrad i flera dagar framöver och inte riktigt veta vilken veckodag det är, fast det är väl i och för sig ett ganska litet bekymmer!

Ha en skön kväll alla ♥ 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Även jag missade dagens avsnitt pga att jag dragit ur för åskan och glömde att sätta i det igen :-(

2009-05-20 @ 19:44:04
Postat av: Tezzan

Heeeeeej!Ja visst har hon blivit stor,tiden går så fort,men det e sååå roligt att se henne utvecklas..jag älskar det!Det finns inget i hela världen som gör mig så lycklig som hon..Vad roligt att se att du oxå e fast i hem till gården det e jag oxå o har varit det sedan jag blev sjukskriven innan jag gick på havandeskaps penning...hände inte så jätte mycket idag mer än att hon som väntar tvillingar(glömmer alltid vad hon heter)Fick åka in till sjukhuset för några småtöser kastade ägg på henne affär så hon trodde att dem blev rånade igen.. hon fick väl panikångest eller nåt liknande.. Bland annat så var viktoria inblandad i det så hon o Andy gick för att be om ursäkt men då sa den väntade mammans man som jag oxå glömmer vad han heter att dem skulle dra där ifrån.. det var typ allt..Fick min bil såld idag.. blev såå glad..:)Så nu letar jag ny..Hoppas att allt e bra,själv så börjar jag att landa så smått,det tar sin lilla tid men snart så har jag landat helt i mitt nya liv..Ha det bäst!Puss o kram

2009-05-20 @ 21:43:44
URL: http://tezzan82.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0