Kameran i näsan!

Idag var det så dags att åka och träffa örondoktorn och det hela gick inte riktigt som jag hade tänk mig :S

Jag förklarade noga vad mitt problem bestod av, eller rättare sagt var det ju två problem....Det första vi pratade om var min knasiga näsa som jämt är täppt, så jobbigt. Han puttade upp en kamera i näsan på mig (gahh det var inte skönt!)och konstaterade att jag är allergisk (troligen pollen och annat skräp som flyger i luften) och tyckte inte att jag ska operera näsan fler gånger (har gjort det två gånger redan) utan ska ta kortisonspray och eventuellt en ny slags allergi tablett som tydligen är så smart att den söker upp var problemet finns och gör nytta där! Helt fantastiskt eller hur?

Så var det ju det andra problemet som egentligen är värre - min yrsel. Han lyssnade noga på mina bekymmer och jag förklarade vad jag trodde att det kunde vara nämligen läges yrsel.
Då sa han att det kan vi ta och testa dig för.
Han utförde en rad manövrar på mig och försökte framkalla yrseln.....
tror ni att jag blev yr då?
Nej!

Fanken oxå!!! Just idag blev jag inte yr med nystagmus (klicka på länken om ni vill veta vad det är) utan blev "bara" yr utan nystagmus Grrrrrrrr

Eftersom testet av yrseln var negativt så kunde han iinte göra mig besvärsfri som jag hade tänkt :(

Det finns en speciell metod för att bota lägesyrsel, men då måste testet vara positivt.
 
Han sa att nästa gång jag får mina yrselperioder så ska jag söka för det då.....
Jaha, jag får väl gå omkring i min svajiga värld då och hoppas på att det ska stabilisera sig.


I övrigt så har jag suttit och läst och granskat en rapport som jag och Mia O ska opponera på nästa vecka. Jag har gjort moussaka till kvällsmat. Det var jättegott! Tack mammaRussin för det receptet!

Ha en skön kväll alla!

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hej gumman..:)



asch då att inte det yra ville visa upp sig när det hade chansen..:(

hoppas det inte kommer igen någonsin då..;)

vad roligt att du gillade moussakan.. jag älskar den.. :)



kramrkam

2009-05-26 @ 19:54:10
URL: http://enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Carma ♥

Hmm, typiskt med yrsla...

Va, finns den på film? Ny eller gammal?

Det har jag missat!

Hur är läget med dig idag då?

Själv känner jag mig lite stressad...

Skulle behöva gå och laga mat men vill också svara på alla kommentarer innan jag lägger in dom och sen sitter jag och surfar runt om en karibienkryssning och drömmer...

Vi funderar på något sådant till våran bröllopsresa som vi ska göra när vi har 1-årsbröllopsdag =)

Hoppas du får en underbar onsdag!

Kramar <3

2009-05-27 @ 12:46:10
URL: http://carma80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0