Gröngöling!

Välkommen till min blogg!
Jag är helt grön på detta så ni får ha lite överseende! Dessutom använder jag mig av vår nya pyttelilla dator, en "ASUS Eee" den är bara 17x22 cm stor och väger knappt 1 kg! Smidig och cool på många sätt och vis men det tar nog en stund innan man anpassat sig till det lilla tangentbordet.
Min dotter Julia (www.pftw.blogg.se) har bloggat ca ett år nu och min syster Johanna (www.attevad.blogg.se ) bloggar sen ett par månader tillbaka. Jag har blivit nyfiken och sugen på att oxå göra detta.

I natt har vi haft gäster hos oss. Våra vänner ifrån skåne Mia & Henrik. De skulle på semester på Gotland och gjorde en mellanlandning här hos oss. Det festliga är att vi lärde känna dem för två år sedan när vi fann varandra via internet, jag satt och googlade på Sallys ( vår underbara hund) pappa och fann "Maks" som alltså är bror till Sally! Det visade sig då att Maks har jättegoa människor som han bor hos.

Sally har just haft en kull med valpar, gud så underbara! En av de små har kommit i retur till oss så den lilla "Dionysos" bor hos oss nu. Han är fantastiskt söt!
Det där med hundar är centralt i vår familjs liv. Vi hoppas, tror och längtar efter liten tikvalp som vi vill köpa i höst.

Idag är det dax för den årliga gatufesten som för första gången har Kräftskiva som tema. Vi äter inte kräftor så det ska bli spännande och se hur det ska gå till. Jag tror att jag ska göra en kycklingpaj och ta med mig. Jag vill helst slippa att ta i dem - kräftorna alltså. usch de har otäcka ben och stirrande ögon! Huuu......
Nu ska Dionysos och Sally få komma ut en stund. Kolla gärna vår hemsida: http://www.yllas.se

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad dynamo har vuxit! Haha

2008-08-18 @ 19:27:01
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0